We hebben Nightreign op het brein - Afgelopen Weekend
PU.nl
Achtergrond

We hebben Nightreign op het brein - Afgelopen Weekend

En ons leven blijft hetzelfde

Een nieuwe week is weer begonnen. De laatste week van februari zelfs. Ook al is de redactie van Gamer.nl weer druk bezig met het tikken van artikelen over de nieuwste games en ontwikkelingen, vertellen ze je graag wat ze afgelopen weekend gespeeld hebben. Wat ook uit veel nieuwe games bestaat. Wat hebben jullie dit weekend gespeeld?

Marcel

Ik heb dit weekend niets gespeeld, maar wel heel veel aan een game gedacht. Het zal kenners van mij als persoon weinig verbazen, maar ik heb Nightreign on the brain. De helaas afgelopen netwerktest (van twee weekenden terug alweer) smaakte naar meer. Het was heel erg wennen en zelfs overweldigend op punten, maar er zit zoveel potentie in. Ik doe niets liever dan gewoon een beetje rondrennen in de wereld van Elden Ring. Wat ridders meppen, mijn summon sign neerleggen om iemand anders te helpen met een baas, dat soort ongein. Elden Ring leent zich nauwelijks voor dit soort kortere speelsessies. Laat dat nou net zijn wat de op multiplayer gerichte spin-off Nightreign wel lijkt te gaan bieden. Een run duurt 30-45 minuten en in die tijd krijg je een borrelplankje geserveerd met de beste gerechten (of gevechten) die Fromsoftware te bieden heeft. Ik kijk vooral uit naar de boogschutterklasse, want 'toevallig' heb ik net een bow only-run van Elden Ring-dlc Shadow of the Erdtree afgerond.

Dunke van Boekel

Na een pijnlijk fiasco waarin ik zo'n drie uur aan progressie bij het grofvuil mieterde, zit ik inmiddels echt vuistdiep in Outer Wilds. De levensveranderende momenten waar ik de afgelopen jaren zoveel over heb gehoord laten nog even op zich wachten, maar tot die tijd ben ik meer dan content met het rustig rondzweven in dit kleine - en toch grootse - sterrenstelsel. Tot de zon implodeert, in ieder geval. Maar hey, we cross that bridge when we get there. Ook was het eindelijk weer tijd voor een D&D-sessie, wat ook veel te lang heeft geduurd. Dit betreft een online campaign met vrienden van over de gehele wereld, waarin ik het personage Corion speel. Hij is een Warforged - robot, voor de niet-D&D-spelers onder ons - van grofweg 3000 jaar oud, al heeft hij het gros van die tijd gedeactiveerd gespendeerd nadat het Empire der robots waar hij een onderdeel van uitmaakte met de grond gelijk is gemaakt. Nu is hij wakker in een praktisch geheel nieuwe wereld met nieuwe gevaren, al lijkt het dat zijn verleden nog steeds problemen veroorzaakt. Wanneer mag ik weer spelen?!

©GMRimport

Jacco

Ik was dit weekend weinig thuis en heb geen toegang tot Game Pass en daarmee Xbox Cloud Gaming, dus m’n speelsessie van Avowed bleef beperkt tot een uurtje. Wél kon ik iets langer aan de slag met Kingdom Come Deliverance 2, licht beïnvloed door alle memes die het algoritme van TikTok me voorschotelt. Het verhaal is ook grappiger geschreven dan ik dacht – Hans en Henry hebben écht pech en vallen van de ene emmer stront in de andere. Je moet verder geen haast hebben in de game, want alles gaat ontzettend traag. Juist die mindset kan ik ten opzichte van het actievolle Avowed momenteel wel waarderen.

©GMRimport

Arthur

Citizen Sleeper 2 is the name of the game en ik… kom er niet zo in als bij het eerste deel. Te veel systemen, te veel locaties, te veel gedoe — vooralsnog althans, maar de kleinere schaal van het origineel beviel me toch een stuk beter. Maar ik zet door. Over doorzetten gesproken: mijn Twin Peaks-rewatch met een vriend die de serie voor het eerst kijkt nam dit weekend serieuze vormen aan. We bingden de laatste zeven afleveringen van seizoen 2, waarbij de season/serie-finale natuurlijk een van de beste afleveringen is die ooit op televisie is verschenen. Reactie van m’n medekijker: ‘Hoe heb je dit ooit in je eentje durven kijken??’ Toevallig draaide de dag erop Fire Walk With Me in Eye, dus we konden meteen door. Ik wil niet meer uit die wereld; hoe heeft een mens dit ooit kunnen bedenken?

Joe

Ik heb het hele weekend een game gespeeld waar ik officieel nog eigenlijk niks over mag zeggen. (Ja, daar gaan we weer.) Alleen durf ik wel kwijt dat deze game me al compleet betoverde tijdens de aankondiging, dankzij de unieke visuele stijl en de meeslepende muziek. De preview-versie die ik nu uitgebreid onder handen heb genomen, stelt in dat opzicht absoluut niet teleur - de soundtrack blijft continue in mijn hoofd resoneren. Qua gameplay is er zowel positieve verrassing (van relatief nieuwe elementen in het genre) als wat teleurstelling. Maar om welke game het gaat? Daarover mogen we pas ongeveer een week meer kwijt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Schrijversteam van Assassin's Creed Netflix-serie bekend
PU.nl
Nieuws

Schrijversteam van Assassin's Creed Netflix-serie bekend

Waaronder de schrijfster van Station Eleven

Het schrijversteam van de live-action Assassin's Creed-serie die voor Netflix gemaakt wordt is bekend.

Nexus Point News meldt dat de Writer's Guild of America verschillende schrijvers die aan de serie werken heeft verklapt. Een van de meest opvallende namen is Emily St John Mandel, de schrijfster van de boeken The Glass Hotel en Station Eleven. Laatstgenoemde boek werd eerder al verfilmd door HBO, en daar werkte Mandel ook aan als producent. Het blijkt dat ze ook als 'executive story editor' aan de aankomende God of War-serie van Amazon Prime werkt.

Sanaz Toossi, de toneelschrijver die vooral bekend is van het op dit moment lopende stuk English, is ook een van de schrijfsters van de aankomende Assassin's Creed-serie. Ook Sam Reynolds - bekend van The Walking Dead: World Beyond - en Tom Hemmings - een producent van de Halo-televisieserie - werken aan het script.

David M Wiener (executive producer van de Halo-televisieserie) en Roberto Patino (executive producer van Westworld) zijn aangesteld als showrunners. Zowel Claire Kiechel (HBO's Watchmen en Star Wars-serie The Acolyte) en Jaquén Castellanos (schrijfster van Good American Family en The Affair) zijn aangesteld als co-executive producenten.

Vorige maand onthulde Netflix dat de in 2020 aangekondigde Assassin's Creed-serie nog steeds op de planning staat. Veel meer details zijn er op moment van schrijven niet.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Square Enix werkt aan nieuwe IP, Kingdom Hearts: Missing Link geannuleerd
PU.nl
Nieuws

Square Enix werkt aan nieuwe IP, Kingdom Hearts: Missing Link geannuleerd

Het bedrijf wil zich nog meer richten op kwaliteit boven kwantiteit en multiplatformreleases

Square Enix werkt samen met TBS Television aan de ontwikkeling van een nieuwe IP. Daarnaast heeft de Japanse uitgever de mobiele game Kingdom Hearts: Missing Link geannuleerd.

Het bedrijf maakte zijn meest recente fiscale kwartaalcijfers vandaag bekend, waaruit het bovenstaande bleek. Details over de nieuwe IP die in samenwerking met het Japanse televisiebedrijf TBS Television wordt ontwikkeld zijn er nog niet. De zender is in ieder geval bekend van programma's als Takeshi's Castle, Ninja Warrior en Ultraman.

Kingdom Hearts: Missing Link is dus geannuleerd nadat het spel vorig najaar al voor onbepaalde tijd werd uitgesteld. Volgens Square Enix was het moeilijk om een product te creëren die voor lange tijd speelbaar zou blijven. Het bedrijf benadrukte dat de Kingdom Hearts-reeks blijft voortbestaan en dat er nog altijd hard gewerkt wordt aan Kingdom Hearts 4.

Square Enix benadrukte tot slot wederom plannen om zich op kwaliteit boven kwantiteit te richten, en sprak wederom de noodzaak uit om games op meerdere systemen uit te brengen. Dit maakt onderdeel uit van een driejarenplan die eindigt op maart 2027. Het is de bedoeling dat het bedrijf daarna dusdanig goed gestructureerd is dat het op een consistente basis nieuwe delen in belangrijke franchises uit kan brengen.

Uit het fiscale kwartaalrapport blijkt dat de verkoop van singleplayergames van de uitgever is gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Wel is de winst omhooggegaan dankzij Dragon Quest 3 HD-2D Remake, dat beter dan verwacht verkocht. Ook de winst voor mmo's van het bedrijf is gestegen - mede dankzij de release van Final Fantasy 14-uitbreiding Dawntrail afgelopen zomer. De verkoop en winst van mobiele games is scherp gedaald, vooral omdat het bedrijf diverse mobiele games heeft stopgezet.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!