Hogwarts Legacy: de beste Talents om snel vrij te spelen
PU.nl
Achtergrond

Hogwarts Legacy: de beste Talents om snel vrij te spelen

Hogwarts Legacy schotelt een scala aan mogelijkheden voor, waaronder tal van vaardigheden die dit magische avontuur wat makkelijker maken. Hieronder lichten we de beste Talents in de game uit om zo vroeg mogelijk vrij te spelen.

Hogwarts Legacy heeft - net als tal van andere openwereldgames - een enorme selectie aan vaardigheden om vrij te spelen. Deze bieden spelers extra opties tijdens zijn vrij te spelen met Talent Points. Met vijf categorieën om uit te kiezen en in totaal 48 verschillende talenten om te vergaren, is de keuze reuze. Toch zijn sommige talenten handiger om zo snel mogelijk te spelen. 

©GMRimport

Core Talent: Basic Cast Mastery

We trappen af met Basic Cast Mastery, een talent dat vanaf level vijf vrijgespeeld kan worden Met dit talent wordt de cooldown-periode die standaard op spreuken zit verlaagd. Hierdoor kun je dus sneller standaard spreuken gebruiken om vijanden mee aan te vallen. 

©GMRimport

Core Talent: Spell Knowledge 1, 2 & 3

In het tabje met Core Talents staan ook drie niveaus van Spell Knowledge. Daarmee kun je een extra set aan spreukopties vrijspelen om tussen te wisselen tijdens gevechten. Wanneer je tegen grotere groepen of lastige vijanden strijdt, is het handig om een groot arsenaal aan opties te hebben. 

De eerste twee levels zijn beiden vrij te spelen met Talent Points vanaf level vijf, waarna het laatste level vanaf level 16 te vergaren is.

©GMRimport

Dark Arts Talent: Disarming Curse

Het volgende belangrijke talent om vrij te spelen is vooral fijn voor iedereen die niet bang is om kennis te maken met de duistere zijde van de tovenaarswereld. De Dark Arts Talent Disarming Curse is namelijk ontzettend handig tijdens het vechten tegen andere tovenaars en heksen. 

Wanneer je de ontwapeningsspreuk Expelliarmus gebruikt, zorgt dit talent ervoor dat vijanden vervloekt raken. Hierdoor kun je meer schade aanrichten bij de vijand met andere spreuken en dat allemaal dankzij een talent dat je vanaf level vijf vrij kunt spelen.

©GMRimport

Dark Arts Talent: Blood Curse

Naast de Disarming Curse is er nog een andere vloek die je enorm kan helpen in de eerste uren van Hogwarts Legacy. Wederom is de voorwaarde dat je niet bang bent om wat duistere magie te gebruiken. 

Het gaat om het talent Blood Curse. Dit zorgt er voor dat de schade die je aanricht bij een vervloekte vijand ook effect heeft op alle andere vervloekte vijanden binnen een gevecht. Het zorgt dus als het ware voor een domino-effect. Zeker als je eerst Disarming Curse hebt gebruikt!

Room of Requirement Talent: Edurus Potion Potency

Wie een talent onder het Room of Requirement Talent-tabje wil kiezen, maakt de beste keuze met de Edurus Potion Potency. Hierdoor worden Edurus-toverdranken een stukje beter. Deze zorgen er voor dat je tijdelijk onkwetsbaar bent, terwijl je ook aanvallen terugkaatst richting de vijanden.

©GMRimport

Room of Requirement Talent: Headache

Wie Harry Potter en de Geheime Kamer heeft gezien, weet dat Mandrakes tot de vervelendste wezens van de toverwereld horen. In Hogwarts Legacy maken de schreeuwende gedrochten ook hun opwachting en zijn ze in aanvallend opzicht te gebruiken. 

Wanneer je het talent Headache vergaard, kun je het effect dat Mandrakes achterlaten op vijanden vergroten. Zo richt je meer schade aan met de krijsende monsters en blijft het effect langer werken. Je kunt dit talent wel pas op level 16 vrijspelen.

©GMRimport

Spells Talent: Accio Mastery

Onder het tabje Spells Talents zijn tal van opties te vinden om spreuken te verbeteren. Toch is er één spreuk die je het beste als eerste kunt verbeteren en dat is Accio Mastery. De spreuk waarmee je dingen naar je toetrekt, heeft namelijk twee voordelen. Ten eerste kun je objecten in de wereld gemakkelijker naar je toe trekken. Daarnaast kun je tijdens gevechten vijanden met bepantsering naar je toe trekken, waarmee je ze even verward en je schade aan kunt richten. Eventueel kun je deze vijand daarna gebruiken als schild, indien je tegen een groepje kwaadaardige tovenaars of heksen vecht.

Spells Talent: Incendio Mastery

Mocht je wat minder tactisch willen spelen tijdens gevechten, dan is er nog een tweede optie binnen de Spells Talents die de moeite waard is. Het betreft Incendio Mastery. Deze Talent heeft wat meer destructieve kracht om vijanden mee uit te schakelen. Via deze vaardigheid tover je een ring van vuur rond je voeten om vijanden mee te pijnigen. Ook dit talent kun je vanaf level vijf krijgen als je genoeg Talent Points hebt.

©GMRimport

Stealth Talent: Sense of Secrecy 1

Talenten die het sluipen door de spelwereld makkelijker maken moeten zeker niet genegeerd worden. Zo is daar Sense of Secrecy 1, een vaardigheid die je onder het tabje Stealth Talents terugvindt. Vanaf level vijf kun je dit talent vrijspelen, waarna vijanden je een stuk moeilijker kunnen spotten wanneer je door gebieden rondsluipt.

Stealth Talent: Human Demiguise

Tot slot is er ook een talent die niet zou misstaan bij Harry Potter zelf. De 'jongen die leefde' maakte er een gewoonte van om door Zweinstein te sluipen en met het talent Human Demiguise kun je dit in Hogwarts Legacy een stuk gemakkelijker doen. Hierdoor kun je namelijk vrijer rondlopen wanneer je de spreuk Disillusionment gebruikt. Het talent kun je vanaf level vijf verkrijgen.

©GMRimport

Met bovenstaande tien Talents ben je verzekerd van een magische start in Hogwarts Legacy. Lees vooral Denians Hogwarts Legacy-review er op na: "Hogwarts Legacy had nog wat langer in ontwikkeling mogen blijven om diens technische imperfecties te voorkomen. Het doet gelukkig nauwelijks iets af aan deze verder magische ervaring. Hogwarts Legacy biedt dé beloofde Wizarding World-simulatie in een open spelwereld, met een stortvloed aan content waar Harry Potter-fans zich in vast kunnen bijten."

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!