Over de Call of Duty: Black Ops 6-review
PU.nl
Achtergrond

Over de Call of Duty: Black Ops 6-review

Ron is in grind mode

Call of Duty: Black Ops 6 is al uit, maar de oplettende bezoeker heeft nog geen review gezien op Gamer.nl. Dat komt omdat we op vrijdag pas met de game aan de slag konden.

De afgelopen tien jaar is het reviewproces van Call of Duty drastisch veranderd. Waar pers eerst werd ingevlogen om de game ergens in een hotel in Londen of Los Angeles te spelen, verschoof dat tijdens covid naar online reviewsessies op afstand. Net als covid verdwenen dat soort reviewsessies en konden we hoogstens de campagne vroegtijdig spelen, maar ook dat is dit jaar anders.

Dat is niet zozeer een klacht, maar vooral tekenend voor hoe uitgevers de promotie van liveservicegames tegenwoordig aanpakken. Met andere woorden: reviews worden als minder belangrijk geacht, zeker nu Black Ops 6 op dag één beschikbaar is op Game Pass voor Xbox en pc.

Wij geloven echter nog steeds in de meerwaarde van een review, helemaal met Call of Duty-expert Ron Vorstermans in huis. Ron ging afgelopen weekend in grind mode om zo snel mogelijk een oordeel te vellen (en te werken aan zijn roestige Call of Duty-skills). Dit is wat hij tot nu toe over Black Ops 6 heeft te zeggen:

"In de kern is Call of Duty: Black Ops 6 een hele getrouwe Call of Duty-game. Dat is niet verrassend, maar na de teleurstellende campaign-modus van Modern Warfare 3 is dat ergens wel gewoon lekker. Bovendien doet Black Ops 6 eigenlijk niets fout. De drie steunpilaren zijn ieder leuk dit jaar. De campagne is dom maar fun, Zombies is de beste in jaren en de multiplayer is klassiek en zonder tierelantijntjes.

Wel een kleine kanttekening: online is de actie heel erg snel. Tegenstanders vliegen echt letterlijk onder en boven je door tijdens het knallen. Dat maakt de multiplayer niet zo toegankelijk als mensen misschien verwachten van Call of Duty, zeker niet een Call of Duty die op Game Pass staat."

Verwacht de review, onder voorbehoud, ergens deze week. Ondertussen werken we ook ons overzicht over Black Ops 6 bij met de beste wapens, tips en nieuwtjes rondom de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Witcher 3-jubileumstream bevat Geralt-stemacteur
PU.nl
Nieuws

The Witcher 3-jubileumstream bevat Geralt-stemacteur

Wind's howling

Gisteren werd er een speciale livestream uitgezonden om het tienjarige jubileum van The Witcher 3: Wild Hunt te vieren. Daarin kwam onder andere stemacteur Doug Cockle voorbij, die de stem van Geralt of Rivia in de games inspreekt.

De jubileumstream kan hieronder in zijn geheel worden bekeken. Gedurende de stream vertelt Cockle meer over zijn ervaringen met zijn acteerwerk in de games. Daarnaast wordt in de stream gepraat over aankomende nieuwe merchandise, waaronder kleding, en de concerttour met muziek uit de games. Begin dit jaar werd al aangekondigd dat op 9 november het concert plaatsvindt in AFAS Live te Amsterdam.

Gisteren werd er al een trailer van The Witcher 3 uitgebracht om het tienjarige jubileum te vieren. De game verscheen op 19 mei 2015 voor PlayStation 4, Xbox One en pc, en kwam later ook naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en Nintendo Switch. Het wordt gezien als een van de beste openwereld-rpg's ooit, met een uitgebreide, levende spelwereld, interessante personages en plotwendingen en hoofd- en zijmissies die spelers het gevoel geven dat hun acties en keuzes er toe doen.

Ondertussen werkt CD Projekt Red aan het eind vorig jaar onthulde The Witcher 4. De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". De trailer bevestigt dat Ciri de hoofdrol zal spelen, al zal Geralt of Rivia wel een rol hebben in de game. The Witcher 4 wordt een singleplayer openwereld-rpg en is het begin van een nieuwe saga, bestaande uit drie nieuwe games. Het spel komt op zijn vroegst pas in 2027 uit.

Gisteren kwam een artikel van Jacco online waarin hij terugblikt op The Witcher 3. Hij schreef: "In 2015 had ik definitief de bodem van de put bereikt. Vanwege mijn gebrek aan energie was eigenlijk niets leuk of boeiend, en het dagelijks leven bestond daardoor enkel uit grinden voor wat strikt noodzakelijk was. Videogames waren de enige effectieve manier om de gedachten te verzetten, maar weinig titels hielden me langer dan een uur bezig. Totdat The Witcher 3: Wild Hunt voorbij kwam, een game van dusdanige wereldklasse dat ik er tien jaar later nog bijna dagelijks aan denk."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Helldivers 2-update verplaatst het gevecht naar Super Earth
PU.nl
Nieuws

Helldivers 2-update verplaatst het gevecht naar Super Earth

De Illuminate moeten worden tegengehouden

De Heart of Democracy is uitgekomen, waardoor de oorlog nu op Super Earth zelf plaatsvindt.

Onlangs ging Galactic Emergency al van start in Helldivers 2, waarbij de vijandige Illuminate via een zwart gaat Super Earth bereikte en aanviel. Met de nieuwe Hearth of Democracy-update worden Helldivers voor het eerst naar de thuisplaneet gestuurd om daar het gevecht aan te gaan.

"De Illuminate krioelen nu in onze steden, terroriseren inwoners en vernietigen de infrastructuur", zo wordt op PlayStation Blog gemeld. "Het is tijd om de wapens op te pakken en te vechten voor de kostbare funderingen van de democratie. Helldivers, keer terug naar jullie planeet en verdedig wat rechtmatig van ons is." In tegenstelling tot eerdere gebieden in Helldivers 2, betekent de nieuwe update dat spelers nu tussen wolkenkrabbers vechten.

Onlangs bleek overigens dat Helldivers 2-ontwikkelaar Arrowhead Game Studios hun volgende game helemaal zelf bekostigt. Dat wil overigens niet zeggen dat de samenwerking met Sony niet is bevallen: "PlayStation is geweldig. Helldivers zou niet zonder hen bestaan. We staan er voor open om in de toekomst weer met ze samen te werken."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!