Monster Hunter Wilds-bèta laat weinig nieuwe monsters zien - Afgelopen Weekend
PU.nl
Achtergrond

Monster Hunter Wilds-bèta laat weinig nieuwe monsters zien - Afgelopen Weekend

En videogamecultuur snuiven

Het weekend ging weer is veel te snel voorbij. Dit weekend hebben we weer veel verschillende spelletjes gespeeld. Van oude klassiekers in een arcadehal, tot het uittesten van nieuwe computergames. Wat heb jij afgelopen weekend gedaan?

Dwayne Vrancken

Naast Kingdom Come: Deliverance 2 heb ik dit weekend ook wat uurtjes in de Monster Hunter Wilds-bèta. Het klikt vrijwel direct met het nieuwe deel en de beschikbare monsters doen je meteen beseffen: hier is vrij weinig veranderd ten opzichte van Rise en World. Natuurlijk zijn er wat nieuwe systemen beschikbaar, waaronder een nieuwe aanvalsmethode waarmee je monsters kunt staggeren en materialen van ze af slaat. Ook de co-op voelt aan als voorheen, vooral door de enorm omslachtige manier om met vrienden in een lobby te komen. Capcom maakt keileuke spelletjes, maar als het op dit soort matchmakingsystemen aankomt moeten ze echt nog het wiel uitvinden.

Dunke van Boekel

Naast veel te weinig uurtjes in Metaphor: ReFantazio ging mijn tijd vooral naar FlyKnights. RuneScape-fans zien waarschijnlijk direct waar de visuele inspiratie van deze dungeoncrawler vandaan komt, maar de game zit ook vol met soulslike-mechanieken. Oh, en je speelt dus als een vlieg. Zonder vleugels weliswaar, want die zijn van alle insecten afgenomen door de kwaadaardige Lunamoth. Met een heel leger aan vliegen ben je naar haar grot gegaan om de vloek te verbreken, maar nu is het praktisch aan jou om de vleugels van jouw volk terug te brengen. Hoewel, ik speelde de game in co-op-modus met mijn vriendin, en samen een beetje op sprinkhanen en spinnen meppen beviel ons allebei hartstikke prima.

Indy Greven

Ik ben heerlijk bezig geweest met het volledige ecosysteem van mijn eiland in op de kop zetten in Animal Crossing New Horizons, om mijn schulden af te betalen bij Tom Nook. Mijn zoektocht naar Sherb om hem weer op mijn eiland krijgen is nog niet succesvol gebleken. Ik zit er aan te denken om gewoon zijn amiibo kaart te halen, want zonder hem is mijn eiland niet compleet. Daarnaast heb ik eindelijk een begin gemaakt aan Assassin's Creed 2. Het had even een momentje nodig om de controls onder de knie te krijgen, but so far so good.

©GMRimport

Ruan Moleman

Metroidvanias weten mij vaak niet te grijpen, op enkele uitzonderingen na. Zo wilde ik altijd al een uitzondering maken voor The Last Case of Benjamin Fox en dat heb ik dit weekend dan eindelijk gedaan. Deze stijlvolle metroidvania combineert de alom bekende gameplay met detective-achtige puzzels en een bijzonder mooie artstyle. Als detective Benjamin Fox duik je in de limbo's van overleden mensen en duik je dieper in hun gedachtes en herinneren op zoek naar antwoorden over bepaalde zaken. Benjamin is ook bezeten door The Companion, een duister wezen dat je naast een stemmetje in je hoofd ook verschillende speciale krachten geeft. De game is verder gewoon een typische metroidvania maar man wat ziet het er fantastisch uit, geen enkel gebied is hetzelfde en dat maakt op ontdekking gaan extra leuk.

Jacco Peek

Ik ben in het Nationaal Videogamemuseum te Zoetermeer geweest! Het stonk er naar zweet, maar verder is het wel een leuke plek om wat oude arcadegames en andere klassiekers te spelen. Zo deden we Pong met twee van de draaiknoppen en speelde ik Galaga, dat niet zo moeilijk was als ik dacht. Ook stond de Ninja Turtles-kast er die we vorig jaar nog naar Beeld en Geluid hebben gespeeld en herontdekte ik mijn liefde voor ritmegames. Daarnaast besefte ik hoe nostalgisch de oude Rayman-games zijn, en hoe graag ik een nieuwe wil. Al met al tijd en geld goed besteed.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fortnite weer op iOS speelbaar, staat ook op Amerikaanse App Store
PU.nl
Nieuws

Fortnite weer op iOS speelbaar, staat ook op Amerikaanse App Store

Het touwtrekken tussen Epic Games en Apple gaat door

Fortnite is weer speelbaar op iOS - in Europa via de Epic Games Store en AltStore, en in de Verenigde Staten zelfs via de officiële App Store.

Dat liet Epic Games via social media weten. Twee weken geleden werd besloten dat Apple in de Verenigde Staten geen commissie meer mag rekenen op aankopen die buiten de App Store worden gemaakt. Daarop gaf Epic Games aan zo snel mogelijk Fortnite terug in de Amerikaanse App Store te laten verschijnen. De game stond daar al vijf jaar niet meer op.

De afgelopen weken probeerde Epic de populaire battle royale-game terug te krijgen op de App Store, maar Apple weigerde het spel ondanks de uitspraak van de rechter toe te laten. Afgelopen week werd de aanvraag afgekeurd en werd het spel zelfs in Europa niet meer op iOS aangeboden via plekken als Epic Games Store.

Nu is de game dus teruggekeerd - in Europa op de gebruikelijke plekken zoals de Epic Games Store, en in de Verenigde Staten voor het eerst in vijf jaar op de App Store. Deze versie bevat externe betaalopties en Epic Games probeert spelers dan ook te motiveren aankopen via Epic te doen in plaats van via Apple's eigen betaalsysteem.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Witcher 3-jubileumstream bevat Geralt-stemacteur
PU.nl
Nieuws

The Witcher 3-jubileumstream bevat Geralt-stemacteur

Wind's howling

Gisteren werd er een speciale livestream uitgezonden om het tienjarige jubileum van The Witcher 3: Wild Hunt te vieren. Daarin kwam onder andere stemacteur Doug Cockle voorbij, die de stem van Geralt of Rivia in de games inspreekt.

De jubileumstream kan hieronder in zijn geheel worden bekeken. Gedurende de stream vertelt Cockle meer over zijn ervaringen met zijn acteerwerk in de games. Daarnaast wordt in de stream gepraat over aankomende nieuwe merchandise, waaronder kleding, en de concerttour met muziek uit de games. Begin dit jaar werd al aangekondigd dat op 9 november het concert plaatsvindt in AFAS Live te Amsterdam.

Gisteren werd er al een trailer van The Witcher 3 uitgebracht om het tienjarige jubileum te vieren. De game verscheen op 19 mei 2015 voor PlayStation 4, Xbox One en pc, en kwam later ook naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en Nintendo Switch. Het wordt gezien als een van de beste openwereld-rpg's ooit, met een uitgebreide, levende spelwereld, interessante personages en plotwendingen en hoofd- en zijmissies die spelers het gevoel geven dat hun acties en keuzes er toe doen.

Ondertussen werkt CD Projekt Red aan het eind vorig jaar onthulde The Witcher 4. De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". De trailer bevestigt dat Ciri de hoofdrol zal spelen, al zal Geralt of Rivia wel een rol hebben in de game. The Witcher 4 wordt een singleplayer openwereld-rpg en is het begin van een nieuwe saga, bestaande uit drie nieuwe games. Het spel komt op zijn vroegst pas in 2027 uit.

Gisteren kwam een artikel van Jacco online waarin hij terugblikt op The Witcher 3. Hij schreef: "In 2015 had ik definitief de bodem van de put bereikt. Vanwege mijn gebrek aan energie was eigenlijk niets leuk of boeiend, en het dagelijks leven bestond daardoor enkel uit grinden voor wat strikt noodzakelijk was. Videogames waren de enige effectieve manier om de gedachten te verzetten, maar weinig titels hielden me langer dan een uur bezig. Totdat The Witcher 3: Wild Hunt voorbij kwam, een game van dusdanige wereldklasse dat ik er tien jaar later nog bijna dagelijks aan denk."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!