Wat hebben we dit weekend gespeeld?
PU.nl
Achtergrond

Wat hebben we dit weekend gespeeld?

Dragon's Dogma 2 en Stellar Blade

Pasen zit erop en de werkweek is begonnen, dus blikken we terug op wat de redactie van Gamer in het extra lange weekend zoal heeft gespeeld, gekeken en gelezen!

Michel Musters

Nadat ik afgelopen vrijdag The Last of Us: Part 2 Remastered heb uitgespeeld - de game maakte nog minstens zoveel indruk op me als het origineel - ben ik aan Dragon's Dogma 2 begonnen. Ik had wel zin in een fantasievol avontuurtje en dat valt tot nu toe zeker niet tegen. Als Monster Hunter-leek krijg ik wel het idee dat de game redelijk wat DNA met die franchise deelt qua gevechten. Daarbij is het spel behoorlijk janky, met hier en daar ruwe graphics, diverse bugs en natuurlijk de gebrekkige framerate. Maar ergens heb ik het gevoel dat dit bijdraagt aan de ervaring, alsof je een ruwe diamant vindt in een zee aan eenheidsworst.

Erik Nusselder

Mijn gametijd draait nog steeds om Ichibans avontuur in Like A Dragon: Infinite Wealth en dat blijft voorlopig wel even zo, denk ik. Maar omdat het soms ook wel fijn is om in een paar uurtjes een game uit te spelen, heb ik als tussendoortje Open Roads gespeeld. Het is een verhalende game over een moeder en dochter, die een roadtrip ondernemen nadat ze op een mysterie stuiten in het huis van hun overleden oma. Het is heerlijk geschreven en de dialogen tussen moeder en dochter voelen natuurlijk en herkenbaar, maar het uiteindelijk verhaal was een beetje matig en voorspelbaar. Prima als tussendoortje, dus!

Jari Klapwijk

Dit weekend ben ik in de demo van Stellar Blade gedoken. Ondanks de ietwat stroeve combat viel dat best in de smaak. Ik verwachtte een soort Devil May Cry of Bayonetta, maar het blijkt toch meer soulslike, en dat vind ik helemaal niet erg. Deze staat nu zeker op m'n radar. Ook heb ik nog wat leveltjes Hi-Fi Rush gespeeld op de PS5. Heb hem al helemaal gespeeld op de Xbox, maar de ritmische combat is zo lekker dat ik hem met alle liefde nog een keer speel.

Marcel Vroegrijk

Hier is het nog steeds Dragon's Dogma 2 wat de klok slaat. En het slaat de klok hard, want voor je het weet ben je weer een paar uur verder. Dit is geen game die je even een uurtje speelt, want dan kom je waarschijnlijk nergens. Het is geen tijdverdrijf, eerder een investering. Maar als je bereid bent om die te maken, word je ruimschoots uitbetaald in de vorm van van onvergetelijke avonturen. Ik zit inmiddels al ruim over de 100 uur en ik ontdek nog steeds zoveel nieuwe dingen.

Jacco Peek

Ik heb besloten eerst Final Fantasy 7 Rebirth af te maken voordat ik aan iets anders begin. Ben bijna bij chapter 11, dus in principe gaat het hard. Verder heb ik voor het eerst D&D gedaan dit weekend, en het was ontzettend leuk! Het helpt als je Baldur’s Gate 3 hebt gespeeld, want veel van de systemen en regels zijn uiteraard hetzelfde. En als je een goede Dungeon Master hebt natuurlijk, die ons beginners perfect door de campagne leidt. En als Paaseieren zoeken een game is, dan heb ik zeker niet gewonnen.

©GMRimport

Ron Vorstermans

Ik heb dit weekend Chants of Sennaar bijna uitgespeeld. Ik moet nog een klein stukje. Ik had ‘m wel al eens gespeeld, maar nu heb ik daadwerkelijk doorgezet. Ben blij dat ik dat gedaan heb want deze game valt helemaal in mijn straatje. Dit spel leert je puzzelen met taal om een overkoepelend mysterie op te lossen, maar, een beetje als in Dusant, wordt het interessanter hoe hoger je komt. Erg leuk gedaan.

Thijs Barnhard

Iedereen speelt Dragon's Dogma dus het leek mij een heel goed moment om het eerste deel nog een kans te geven. Dragon's Dogma: Dark Arisen is niet de mooiste game, maar ik vermaak mij de eerste paar uren prima met deze game. Het is bovendien een compleet andere game dan Islets die ik momenteel ook aan het spelen ben. Deze kleurrijke Metroidvania leent niets van Hollow Knight of Dark Souls en dat is eigenlijk best verfrissend.

©GMRimport

Dunke van Boekel

Ik bracht het paasweekend in Friesland door, dus doorgaan met Final Fantasy 7 Rebirth zat er voor mij helaas niet in. Wel ben ik op de Switch begonnen met Cassette Beasts, wat vooralsnog een ontzettend leuke Pokémon-kloon lijkt te zijn met een aantal unieke mechanics en lekkere muziek. Die blijf ik de komende tijd wel spelen, me dunkt. Verder heb ik eindelijk The Last Ronin gelezen, wat één van de beste Ninja Turtle-verhalen ooit is, en zijn de X-Men net ontsnapt van het levende eiland Krakoa. Nu weer aan de bak!

©GMRimport

Cody van den Bogert

Final Fantasy 7: Rebirth uiteraard. Nadat ik mezelf vier keer heb verteld dat ik nu écht de hoofdmissies moet gaan doorspelen en al het overige moet laten voor wat het is, heb ik nu alle gebieden op honderd procent staan. Dat betekent alle zijmissies, alle world intel en al die rooie missies voor die protelic-zooi + Queen's Blood tegenstanders EN combat simulator dingen. But at what cost? Nou, praktisch m'n hele paasweekend. Hoe dan ook, ik ben zojuist chapter 12 ingewandeld en ben absoluut voornemens om jullie volgende week te vertellen dat ik Rebirth volledig uitgespeeld heb. Wat een marathon is dit geworden zeg.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!