Wat hebben we dit weekend gespeeld? - Helldivers 2 en Death Stranding
PU.nl
Achtergrond

Wat hebben we dit weekend gespeeld? - Helldivers 2 en Death Stranding

Wat hebben julie gespeeld?

Een nieuwe week is begonnen, dus weg met die vrije tijd! Gelukkig was er in het weekend genoeg tijd om te gamen, films te kijken en simpelweg te genieten. Wat heb jij dit weekend gespeeld?

Jari Klapwijk

Na flink wat gevloek en getier heb ik eindelijk Laxasia the Complete verslagen in Lies of P! Als ik een top 10 met eindbazen zou maken, komt zij er sowieso in. Enorm genoten van het gevecht, ook al duurde het wel erg lang. Het einde van de game komt nu voor m'n gevoel echt in zicht. En dat is jammer, want wat is dit een vette soulslike. Laat die dlc en dat vervolg maar komen!

Jacco Peek

Na mijn nostalgietrip van vorige week ben ik weer aan Pokémon Black begonnen. Ik speelde de game ooit in stukjes, maar nu de remake er mogelijk aankomt wordt het tijd om er nog eens doorheen te gaan. Het blijven nu eenmaal ondergewaardeerde games, met een prachtige artstyle en een interessante regio. Verder ben ik voor het eerst in m'n leven Harry Potter aan het kijken, begon ik aan Tokyo Vice en was ik erg onder de indruk van de eerste aflevering van Ninja Kamui op HBO.

©GMRimport

Erik Nusselder

Ik zei tegen mezelf dat ik echt niet Persona 3 Reload ging spelen, omdat ik geen tijd heb voor nóg een ellenlange rpg en ik het verhaal natuurlijk al ken. Nee, ik ging alleen eventjes het begin doen, om te zien hoe die remake er nou precies uitzag. Ik had moeten weten dat Persona 3 een onweerstaanbare aantrekkingskracht op me zou hebben. Ik heb er nog steeds geen tijd voor, maar nu is het de game die ik er nog eventjes voor het slapen bij pak op mijn Steam Deck. Deze game heeft een duistere vibe en een heerlijk verhaal waar ik ook zoveel jaren later nog van onder de indruk ben.

Michel Musters

Aangezien het Carnaval is hier in het zonnige zuiden heb ik niet heel veel kans gezien om te gamen, maar na het Platinummen van de nieuwe Prince of Persia ben ik wel eindelijk begonnen aan de director’s cut van Death Stranding. Ik kijk er echt naar uit om de game op m’n dooie gemakje te spelen en lekker veel pakketjes af te leveren, in tegenstelling tot toen ik de game moest reviewen en enige haast moest maken. Wat mij wel opvalt, is dat die secties met BT’s een stuk irritanter zijn dan dat ik mij herrinnerde. Verder vind ik de hele sfeer in die game nog altijd niets minder dan fenomenaal. Keep on keeping on!

©GMRimport

Ruan Moleman

Ik dacht dat ik verder zou gaan met The Entropy Centre, maar ik heb eigenlijk het hele weekend Enshrouded zitten spelen. Wat een heerlijke survivalgame. Als fan van bases bouwen is deze game perfectie. Het modulaire bouwen van Valheim met de precieze detaillering van Minecraft in een survivalgame dat ontzettend vrijgevig is qua resource management, is fantastisch. Met 5 bomen gehakt zet je al zo een hele villa neer. Ons dorpje begint inmiddels aardig vorm te krijgen en wordt al bewoond door vijf npc's. We beginnen nu echt dieper in de gigantische map te verkennen wat wel steeds uitdagender wordt. Gelukkig heb ik me volledig gespecialiseerd in healing, dus met mij in de buurt is er niks aan de hand.

Sebastiaan van der Bij

Ik ben dit weekend de hel ingedoken in, je raadt het al, Helldivers 2. Ik heb in tijden niet zo een leuke co-op-game gespeeld. De game weet precies wat het moet zijn, en probeert niet meer te doen dan dat. Waves van zombies en robots neerschieten, een barrage aan bommen inroepen en vooral veel plezier hebben met je vrienden. Soms hoeft het allemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Bovendien bevat de game behoorlijk wat humor en is de gameplay lekker vlot. Daarnaast heb ik ook nog Dune: Part 1 gekeken om me voor te bereiden op het vervolg wat deze maand in de bioscoop verschijnt.

Tom Kauwenberg

De servers doen vaak moeilijker dan ik zou willen, maar ook mijn eerste dives zitten erop. Helldivers 2 is overdreven lomp in gevoel en toon, maar dat is dan ook precies waar ik op hoopte. Het zal nog een paar avonden duren voordat de flow er echt goed in zit – sowieso moet ik meer met bekenden spelen – dus ik voorzie nog veel missies vol absolute chaos en uitermate lullige ongelukjes. Maar dat heb je over voor vrijheid en democratie in het heelal.

Watch on YouTube

Marcel Vroegrijk

Tegendraads als ik ben wil ik vandaag graag trots vertellen hoe ik een bepaalde game NIET heb gespeeld afgelopen weekend. Als iemand die veel te veel gamepodcasts luistert, is het makkelijk om meegesleurd te worden door de waan van de week. Wanneer iedereen het ineens heeft over hoe leuk Helldivers 2 is, dan ga ik het vast ook geweldig vinden, toch? Een paar jaar geleden had ik die game meteen gekocht en was ik nu 40 euro en een illusie armer. Het risico van van die plotselinge podcasthype is dat je niet meer naar je eigen gevoel luistert. Ik heb misschien wel trek in iets lekkers, maar ik honger er niet naar. En wat ik ook nog wel eens vergeet: voor veel van die podcasters is het hun 'baan' om alle nieuwste games te spelen. Voor mij is het toch vooral 40 euro (of soms zelfs 80) voor een spel dat ik na dit weekend waarschijnlijk nooit meer zou aanraken.

Erwin Vogelaar

Ik ben aan het ronddobberen in Dredge, waarin je met een vissersbootje door gevaarlijke wateren vaart op zoek naar vreemde vissen en verborgen schatten. Het is een fijne game voor als je ondertussen iets op de televisie kijkt, waar niet de volle aandacht naar toe hoeft. Zo draaien er nu vier verschillende seizoen van Drag Race tegelijk en heb ik Mission Impossible: Dead Reckoning gekeken terwijl ik vissen verkoop en mijn boot upgrade. Lekker ontspannen, perfect voor het weekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!