Toch kwam er tijdens de aankondiging en ontwikkeling ook een hoop gezeik vanuit de community en Batman-liefhebbers dat deze Arkham-game een VR-exclusive zou worden. Fans waren boos, omdat ze liever een nieuwe beeldscherm-game hadden gewild, maar Ryan Payton, de director van Batman: Arkham Shadow bij ontwikkelaar Camoulaj, heeft die boosheid juist gezien als een soort goed ding! Eeuh… Huh?
Volgens Ryan gaf het namelijk aan dat er nog steeds een zeer gepassioneerde community is, zelfs na al die jaren na het laatste deel van de Arkham-games. Hij legt uit:
“The Arkham community is a community I suspected was very large. And I suspected it was very alive, despite the fact that there hasn’t been an official entry into the Arkham franchise since 2015. It just feels like it’s alive and it’s worth investing in, it’s worth caring for and these players desperately care. With every single reaction, whether it was positive and especially if it was negative, it was proving my whole theory – mine and Meta’s and my colleagues – everybody’s theory, that there is a passionate fan base here that cares.”
-
Ondanks dat de kritiek soms moeilijk was om mee te dealen, gaf het hem een soort van juist de bevestiging dat ze goed bezig waren bij ontwikkelaar Camouflaj. Hij gaat verder:
“If the game had been announced and it was just crickets, like some mobile versions of popular game franchises sometimes come out and people don’t even care to get angry. That would be the worst for us. The response was still tough to deal with, especially as other members on the team took it really personally. But when the team fought through and got to demo the game to the public at Gamescom 2024, they knew everything was worth it.”
-
De Wacht kan niets anders dan respect tonen aan de devs bij Camouflaj dat ze dit ten eerste hebben aangedurfd en om het feit dat ze uiteindelijk een meesterlijke VR-game én Arkham game hebben afgeleverd.
Opmerkingen