Dit zijn de systeemeisen voor Assassin’s Creed Shadows

Geplaatst: Gisteren om 04:53
Goedemorgen deze sprankelende, ray traced morgen en van harte welkom bij een gloednieuwe Nachtwacht! Het is inmiddels wel duidelijk dat Ubisofts nieuwste paradepaardje de mooiste Assassin’s Creed tot nu toe gaat worden. Maar hoe mooi dat precies is, hangt natuurlijk ook af van de dikte van je pc! Nu kun je checken of je systeem Assassin’s Creed Shadows aankan.

Ubisoft heeft de systeemeisen voor de pc-versie van Assassin’s Creed Shadows bekendgemaakt. De game ondersteunt uiteraard de laatste technische toeters en bellen, zoals ray traced global illumination en reflecties, Intel XeSS 2, NVIDIA DLSS 3.7 en ADM FSR 3.1. Om te analyseren welke settings het beste passen bij jouw systeem, is Ubisoft zo aardig geweest om een in-game benchmarking tool te verzorgen.

Check hier onder alle systeemeisen op een rijtje, verdeeld over drie verschillende ray tracing voorkeuren. En, kan je pc het een beetje handelen? Zo niet, dan heb je nog een krappe 2 maanden om een upgrade te tegelen! Assassin’s Creed Shadows verschijnt op 20 maart voor PlayStation 5, Xbox Series X/S en pc. Onze Cody mocht op bezoek bij Ubisoft Quebec om de game alvast uit te proberen. Hoe hij dat vond lees je in zijn preview!

Assassin's Creed Shadows systeemeisen

Selective Ray Tracing

Minimum

Resolution/FPS Using Dynamic Resolution and Upscaling: 1080P at 30 FPS

Visual Settings: Low

CPU: Intel® Core™ i7 8700k/ AMD Ryzen™ 5 3600

GPU: Nvidia® GeForce GTX™ 1070 8GB/ AMD Radeon™ RX 5700 8GB/ Intel® Arc™ A580 8GB (REBAR ON)

Recommended

Resolution/FPS Using Dynamic Resolution and Upscaling: 1080P at 60 FPS

Visual Settings: High

CPU: Intel® Core™ i5 11600k/ AMD Ryzen™ 5 5600x

GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 3060Ti 8GB/ AMD Radeon™ RX 6700 XT 12GB/ Intel® Arc™ B580 12GB (REBAR ON)

Enthusiast

Resolution/FPS Using Dynamic Resolution and Upscaling: 1440P at 60 FPS

Visual Settings: High

CPU: Intel® Core™ i5 11600k/ AMD Ryzen™ 5 5600x

GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 2070 8GB/ AMD Radeon™ RX 6700 XT 12GB/ Intel® Arc™ B580 12GB (REBAR ON)

Resolution/FPS Using Dynamic Resolution and Upscaling: 4K at 60 FPS

Visual Settings: High

CPU: Intel® Core™ i7 12700k/ AMD Ryzen™ 7 5800x3D

GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 4070 Ti Super 16GB/ AMD Radeon™ RX 7900 XT 20GB

Standard Ray Tracing

Minimum

Resolution/FPS Using Dynamic Resolution and Upscaling: 1080P at 30 FPS

Visual Settings: High

CPU: Intel® Core™ i7 8700k/ AMD Ryzen™ 5 3600

GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 2070 8GB/ Nvidia® GeForce RTX™ 2070 8GB/ Intel® Arc™ B580 12GB (REBAR ON)

Recommended

Resolution/FPS Using Dynamic Resolution and Upscaling: 1440P at 60 FPS

Visual Settings: High

CPU: Intel® Core™ i5 11600k/ AMD Ryzen™ 5 5600x

GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 4070 Super 12GB/ AMD Radeon ™ RX 7800 XT 16GB


Extended Ray Tracing

Enthusiast

Resolution/FPS Using Dynamic Resolution and Upscaling: 1440p at 60 FPS

Visual Settings: Ultra

CPU: Intel® Core™ Intel i7 13700k/ AMD Ryzen™ 7 7800x3D

GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 4080 16GB

Extreme

Resolution/FPS Using Dynamic Resolution and Upscaling: 4K at 60 FPS

Visual Settings: Ultra

CPU: Intel® Core™ Intel i7 13700k/ AMD Ryzen™ 7 7800x3D

GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 4090 24GB



Watch on YouTube

Sven ScholteVerslaafd aan city builders, strategy sims, stealth games. Was stiekem liever een pc-gamer geweest, maar daar is hij te lui voor. Heeft een poster van Tim Schafer boven zijn bed en vindt Grim Fandango het beste dat ooit door mensenhanden gemaakt is.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.