EA noemt nieuwe Battlefield 'een van de meest ambitieuze EA-games ooit'
Dat deed CEO Andrew Wilson bij het bekendmaken van de kwartaalcijfers van het bedrijf. Eerst kijkt hij terug op de rommelige release van Battlefield 2042 en het werk dat EA heeft verricht om die game een beetje op te poetsen. "Elk seizoen van de game heeft aangetoond dat ons team kan luisteren, leren en inspiratie kan trekken uit de community om de connectie met de franchise te verdiepen. Spelers blijven gepassioneerd over de Battlefield-reeks, die het afgelopen jaar meer dan 25 miljoen spelers had."
Daarna gaat hij verder over het vervolg dat op dit moment in ontwikkeling is. "Dit is niet alleen een van onze topprioriteiten, maar ook een van de meest ambitieuze projecten uit onze geschiedenis. We hebben het allerbeste team samengesteld en gecombineerd met de mogelijkheden en technologieën die nodig zijn om een epische Battlefield-ervaring te leveren." Dat klinkt veelbelovend! Al blijft het natuurlijk een gevalletje 'eerst zien en dan geloven'.
We weten in ieder geval dat er een enorm team aan de nieuwe Battlefield werkt. Eerder dit jaar dat een gedeelte van de medewerkers van Motive, de studio achter de briljante remake van Dead Space en Star Wars: Squadrons, ook meewerkt. Samen met Dice, Criterion en Ripple Effect vormen ze het grootste team dat ooit aan Battlefield heeft gewerkt.
Opmerkingen