Elden Ring had een van de grootste lanceringen op YouTube ooit

Geplaatst: 6 augustus om 00:00Aangepast: 5 augustus om 18:55
Dat Elden Ring een doorslaand succes is, was al langer bekend. Maar ook op YouTube heeft de game het ongekend goed gedaan.

Elden Ring heeft namelijk een van de grootste lanceringen van een videogame op YouTube ooit achter de rug. Het spel harkte volgens YouTube zo'n 3,4 miljard views binnen in de eerste zestig dagen na de launch. Als vergelijking, GTA 5 haalde 1,9 miljard views binnen in zestig dagen.

Natuurlijk is YouTube als platform alleen maar gestegen sinds 2013, toen GTA 5 uitkwam. Maar toch is dit een zeer indrukwekkende prestatie van FromSoftware, die in de onderstaande staafdiagram uitblinken met Elden Ring. In de diagram laten ze ook zien naar welke bazen het meest gezocht werd en wat de populairste classes zijn gebaseerd op views.

Niet alleen is Elden Ring een enorm succes op YouTube, ook commercieel gezien is de game zeer succesvol. Aan het einde van Bandai Namco's vorige fiscale jaar, dat 31 maart ten einde kwam, had de ontwikkelaar al 13,4 miljoen exemplaren van de game verscheept. Inmiddels zijn dat er misschien al rond de twintig miljoen, hoewel dat pure speculatie is.

Niels ArtsHeeft een haat-liefde relatie met League of Legends, maar wil de grootste releases van het moment ook nooit missen.

Lees Meer


Power UnlimitedLaden..
Power UnlimitedLaden..

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.

Gerelateerde artikelen

Meer artikelen tonen
Power UnlimitedLaden..
Power UnlimitedLaden..
Power UnlimitedLaden..
Power UnlimitedLaden..