Elden Ring Nightreign is volgens FromSoftware geen poging om trends na te jagen
![](https://www.datocms-assets.com/56706/1734068676-elden-ring-nightreign-keyart_logo.png?width=728&height=410)
Dat vertelde hij in een interview met tijdschrift PCGamer (via GamesRadar). Ishizaki vertelt het volgende: "Onze focus lag op het verdichten van de daadwerkelijke ervaring - de rpg-elementen, het verkennen, het bouwen van personages, en levelen. We willen spelers het gevoel geven dat het allemaal samenkomt en uitmondt in een baasgevecht, maar dan in een geconcentreerdere vorm."
Het moet juist een frisse wind bieden voor FromSoftware. Ishizaki vervolgt: "Voor dit nieuwe gevoel van vervulling dat je niet precies kunt vinden in Elden Ring en onze vorige games, hadden we een aantal nieuwe mechanismen en elementen nodig. We hebben nooit de filosofie gehad dat we absoluut niets wilden doen van wat andere bedrijven doen. We zagen dit niet als een trend najagen, maar we zagen interessante elementen die goed kunnen werken binnen onze multiplayergameplay."
In deze spin-off van Elden Ring speel je alleen of met twee anderen en moet je drie nachten zien te overleven. Naarmate die nachten vorderen, wordt het speelveld steeds kleiner en aan het eind van elke nacht krijg je een eindbaas voor de kiezen. Als je drie nachten overleeft, neem je het op tegen de eindbaas, de Night Lord. De game bevat acht verschillende personages en verschillende maps, die per playthrough verschillen. De game verschijnt voor PS5, PS4, Xbox Series X|S, Xbox One en pc. Er is nog geen releasedatum voor Elden Ring Nightreign, maar daar hoeven we mogelijk niet lang meer op te wachten.
De Wacht is dit weekend weer helemaal in Elden Ring gedoken - Godrick the Grafted had het stof een tijdje terug al gebeten, maar sindsdien lag het personage van de Wacht te verstoffen. Nu is de Elden Ring-motor weer aangezwengeld, en ondanks het feit dat alles in The Lands Between je dood wil hebben, is het best een leuke plek om te vertoeven.
Opmerkingen