Phil Spencer over de PS5-versie van Indiana Jones and the Great Circle

Geplaatst: 21 augustus om 22:02
Gisteren werd bekendgemaakt dat Indiana Jones and the Great Circle ook naar PlayStation 5 komt. Phil Spencer legt uit waarom deze keuze gemaakt is.

Eerder dit jaar maakte Xbox-baas Phil Spencer bekend dat ze een viertal voormalig exclusieve games naar andere platformen gingen brengen. Het ging om Hi-Fi Rush, Pentiment, Sea of Thieves en Grounded. Hij beloofde niet dat het daarbij zou blijven, al bevestigde hij destijds ook niet dat er meer games zouden volgen. Deze eerste vier titels waren duidelijk een experiment.

Tijdens Gamescom Opening Night Live kondigde Xbox aan dat Indiana Jones and the Great Circle, één van de meest geanticipeerde Xbox-games van het moment, ook naar PlayStation 5 komt. Weliswaar pas een aantal maanden na de release van de Xbox- en pc-versie, maar toch is het groot nieuws. Als deze titel al cross-platform gaat, zou hetzelfde besluit genomen kunnen worden voor andere groten titels, zoals de Forza-games en Starfield.

Op het internet zeggen sommigen dat Phil Spencer gelogen heeft toen hij zei dat Indiana Jones niet naar andere platformen zou kommen. Eigenlijk is dat niet helemaal waar, want hij bevestigde alleen dat de game niet als een van de eerste vier titels een crossover zou krijgen. Dit wordt namelijk de vijfde game. Toch besloot hij zichzelf te verdedigen, door de keuze uit te leggen:

"Obviously, last spring we launched four games, two of them on the Switch, four of them on PlayStation, and we said we were gonna learn. We said we'd watch. I think at Showcase, I might have said, from our learning, we're gonna do more."

"What I see when I look is: our franchises are getting stronger. Our Xbox console players are as high this year as they've ever been. I look at it, and I say, okay: our player numbers are going up for the console platform. Our franchises are as strong as they've ever been. And we run a business."

Oftewel, er moet geld verdiend worden.

View post on X

"So I look at this, how can we make our games as strong as possible? Our platform continues to grow both on console, on PC, and on Cloud, and I think it's just going to be a strategy that works for us."

"I think us - as fans, as players of games - we just have to anticipate there's going be more change, and how some of the traditional ways that games are built and distributed - that's gonna change. That's gonna change for all of us. But the end result has to be better games that more people can play. If we're not focused on that, I think we're focused on the wrong things. So for us at Xbox - health of Xbox, health of our platform, and our growing games are the most important things."

Kortom, ga er maar vanuit dat meer grote Xbox-titels naar PlayStation komen. Het werkt voor Xbox en het werkt voor de speler. Iedereen blij, toch?

Niels ArtsHeeft een haat-liefde relatie met League of Legends, maar wil de grootste releases van het moment ook nooit missen.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.