Pocketpair-CEO twijfelt of Palworld een liveservicegame moet worden
Dat vertelt hij in gesprek met ASCII.jp (via VGC). "Om eerlijk te zijn, zijn die beslissingen nog niet genomen", zegt hij over een eventuele stap naar een liveservicemodel. Voor de centen zou het in ieder geval een goed idee zijn, claimt hij. "Als je er vanuit zakelijk perspectief naar kijkt zou het de levensspanne verlengen en de game stabieler maken als het gaat over winst."
Toch is dat tot nu toe nog niet genoeg geweest om Pocketpair te overtuigen. "De game is oorspronkelijk niet ontworpen met die benadering in gedachten, dus zouden er een hoop uitdagingen zijn om de game naar het liveservicepad te brengen."
De prijs - huidige spelers hebben zo'n drie tientjes voor het spel betaald - zou ook een struikelblok zijn. "Het is normaal voor liveservicegames om free-to-play te zijn met betaalde elementen, zoals skins en battle passes. Palworld is een buy-to-playgame, dus is het moeilijk om de game van de grond af aan in een liveservicegame om te bouwen."
Voorlopig lijkt het er dus op dat Pocketpair nog te veel beren op de weg ziet. Een liveservicemodel zit er hoogstwaarschijnlijk niet in. Wat wel in de nabije toekomst lijkt te gebeuren is een PlayStation-versie van de game. Dat is inmiddels een publiek geheim. Op een officiële lijst met games aanwezig op Tokyo Game Show wordt namelijk een PlayStation 5-versie van Palworld vermeld.
Opmerkingen