Volgens een Valve-kenner is Half-Life 3 nu echt in ontwikkeling

Geplaatst: 15 november om 00:19
Valve-kenner Gabe Follower houdt de studio nauw in de gaten en is vrij zeker van zijn zaak dat ze bezig zijn met het ontwikkelen van Half-Life 3.

Gabe Follower zet zijn theorie uiteen op YouTube. De YouTuber onderbouwt zijn theorie uitgebreid. Zo benoemt hij dat Valve de laatste tijd wel érg veel getalenteerde modders en mensen uit de game-industrie aanneemt, waaronder ontwikkelaars die aan Red Dead Redemption en Fortnite hebben gewerkt.

Daarnaast beginnen er steeds meer hints online te verschijnen die hinten naar het bestaan van de mythische game. In codes van Steam zijn de laatste tijd steeds meer vermeldingen van 'HLVR' veranderd naar 'HLX'. 'HLVR' staat natuurlijk voor de VR-game Half Life: Alyx, en volgens Gabe Follower is HLX de codenaam van Half-Life 3. Bovendien zijn er verschillende updates gedaan aan de Source 2-engine, die wijzen op dynamisch weer, nieuwe voertuigen en realistischer NPC-gedrag.

De Valve-kenner beweert ook dat er al meerdere pogingen van het ontwikkelen van Half-Life 3 zijn stopgezet, omdat men intern vond dat de technologie nog niet ver genoeg gevorderd was om de plannen voor het vervolg goed te kunnen uitvoeren. Nu de Source 2-engine updates ontvangt met technische verbeteringen, lijken die hordes te zijn overwonnen.

Deze zomer beweerde ook Valve-expert Tyler Vicker al dat Valve aan de volgende Half-Life-game werkt. Een stemactrice had namelijk een Valve-project genaamd 'Project White Sands' op haar cv gezet. White Sand is een echt bestaand park in New Mexico, de staat waar het fictieve Black Mesa-lab van Half-Life zich bevindt.

De Wacht houdt enorm van de games van Valve, maar heeft helaas geen antwoorden. Sterker nog, in huize Wacht heersen de vraagtekens: kan Valve wel tot 3 tellen? Hebben ze zich in een hoekje geschreven met het einde van Half-Life 2: Episode Two? Waren de ideeën op? Houden ze niet van eindes schrijven? Willen ze ons gewoon pesten?

Tijn KranenVroeger veel uren gezonken in Team Fortress 2, Destiny en Rainbow Six: Siege maar van alle markten thuis, behalve JRPG’s. Is er van overtuigd dat (indie) games kunst kunnen zijn.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.