Activision werkt aan AI waarmee gamemuziek wordt afgestemd op speler
Website Exputer maakt melding van het patent dat is vastgelegd door de uitgever. Via machine learning kan door een AI ter plekke muziek worden gecreëerd in een game. De muziek is dan ook voor elke speler anders, waardoor iedereen in theorie een unieke ervaring krijgt die aansluit op diens smaak of wensen.
In het patent wordt geclaimd dat "er nood is aan systemen en methodes om muziek dat uniek is voor individuele spelers te genereren". De muziek die gegenereerd wordt kan bijvoorbeeld afhankelijk zijn van het niveau van spelers, een gebeurtenis in de game waar men op stuit, hoe men reageert op een gebeurtenis en hoe men beweegt in het spel.
Een ander voorbeeld die wordt gegeven is dat het spelers kan helpen tijdens een moeilijk segment, bijvoorbeeld bij een eindbaas die men moeilijk neer weet te krijgen. "De muziek kan dynamisch aangepast worden om de ervaring minder intens te maken, of hoorbare hints te geven over wanneer een vijand aangevallen moet worden of een aanval ontweken moet worden."
Het is niet bekend in hoeverre deze technologie is ontwikkeld en gebruikt kan worden in toekomstige games.
Opmerkingen