BioWare zegt in een update dat een kernteam van BioWare de volgende Mass Effect-game ontwikkeld, onder leiding van bekenden uit de oorspronkelijke trilogie: Mike Gamble, Preston Watamaniuk, Derek Watts en Parrish Ley. “In lijn met ons sterke streven om te innoveren tijdens de ontwikkeling en levering van Mass Effect, hebben we onszelf uitgedaagd om diep na te denken over het leveren van de beste ervaring aan onze fans. We grijpen deze gelegenheid tussen volledige ontwikkelingscycli aan om onze manier van werken bij BioWare te herdefiniëren.”
BioWare geeft aan dat de studio flexibeler en doelgerichter wordt. Ook laat het weten dat de studio is afgeslankt: “In dit stadium van ontwikkeling hebben we geen ondersteuning van de hele studio nodig. We hebben ongelooflijk talent hier bij BioWare en daarom hebben we de afgelopen maanden hard gewerkt om veel van onze collega's te matchen met andere teams bij EA die openstaande functies hadden die goed bij ons pasten.”
Interessante ontwikkelingen dus, want je zou denken dat een nieuwe game van Mass Effect juist meer vraagt, maar ze gaan dit met minder doen. Tegelijkertijd is er na veel ontslagrondes in de game-industrie nu in ieder geval een plek gevonden waar deze mensen kunnen verder werken. Wat dit alles echter voor invloed zal hebben op de uiteindelijke game, dat zal de tijd leren. BioWare liet verder niets los over het aankomende spel.
Opmerkingen