Dat is toch een bijzonder hoog aantal voor een wat kleinere game als It Takes Two, dat je ook nog eens per se met zijn tweeën moet spelen. Je zou denken dat dat de hoeveelheid potentiële klanten een beetje beperkt, maar het blijkt juist een schot in de roos te zijn geweest.
It Takes Two kwam in 2021 uit. De game gooide gigantisch hoge ogen en won de Game of the Year-prijs bij zowel The Game Awards als de Dice Awards. Na drie maanden waren er twee miljoen exemplaren verkocht, maar het spel is blijkbaar al die tijd populair gebleken. 3,5 jaar later kondigt Hazelight nu aan dat de teller dus op twintig miljoen staat.
It Takes Two draait om Cody (niet onze Cody) en May, die na een flinke ruzie worden omgetoverd tot poppen en in een fantasiewereld terechtkomen. De game is enkel speelbaar in lokale of online co-op, vergelijkbaar met Hazelights vorige titel A Way Out.
En waar Hazelight na al dat succes nu mee bezig is? Tja, dat weten we helaas nog niet. Eerder kondigde de studio wel aan dat er later dit jaar meer informatie komt over hun nieuwste project.
Opmerkingen