Header

Cyberpunk 2 heeft grotere verhaallijnen met meer paden

Cyberpunk 2 is in vroege staat van ontwikkeling en het spel zal waarschijnlijk grotere verhaallijnen hebben met veel meer aftakkingen. Dat betekent dat keuzes meer invloed hebben op het verhaal. Bovendien worden deze verhaallijnen aan je spel ā€˜gehangen’ op basis van het levenspad dat je aan het begin van de game kiest.

In de eerste Cyberpunk, 2077, waren dat Street Kid, Corpo en Nomad. In de Answered Podcast vertelt Narrative Director Philipp Weber dat dat levenspad niet helemaal lekker uit de verf kwam in Cyberpunk 2077: het had te weinig invloed. Nu werkt Weber niet direct aan Cyberpunk omdat hij druk bezig is met de volgende Witcher, maar het spel schijnt in de conceptuele fase te zijn en dan worden dat soort dingen uiteraard belangrijk: het is nogal essentieel voor hoe de ontwikkeling van start gaat.

Hij zegt: "Het spel begint met dit heel specifieke ding, je kunt een Nomad, een Corpo, een Street Kid zijn, maar daarna verdwijnt dat een beetje. Als questontwerper denk ik dat we achteraf hadden kunnen zien dat het oude onderwerp, gegeven meer ervaring, gegeven meer tijd, misschien wat minder warrig had moeten zijn.ā€

ā€œIk denk wel dat er dingen zijn met bijvoorbeeld de levenspaden, die je een soort belofte geven om meer verschillende soorten personages te kunnen spelen. Ik denk dat dit iets is wat we in de toekomst zouden willen verbeteren. Mijn mening is dat we een belofte hebben gedaan die we uiteindelijk misschien niet echt hebben waargemaakt.ā€

We weten nog nagenoeg niets over Cyberpunk 2: geen platforms, geen releasekader, maar we weten in ieder geval wel dat er ontwikkelingen zijn. Of nou ja: gesprekken over ontwikkelen.