Far Cry 6 heeft op consoles geen raytracing

Geplaatst: 23 september 2021 om 07:12Aangepast: 2 februari 2023 om 14:02
Raytracing ontbreekt in de consoleversie van Far Cry 6, zo heeft Ubisoft bevestigd.

Dat meldt Stephanie Brenham, hoofdprogrammeur van Ubisoft 3D Team, in een interview met WCCFTech. Op PlayStation 4 en Xbox One is raytracing sowieso niet mogelijk, maar ook op PlayStation 5 en Xbox Series X is de technologie niet aanwezig. "Raytracing is alleen op pc beschikbaar", zo meldt Brenham.

Ze vervolgt: "Op consoles is ons doel om gebruik te maken van de nieuwe hardwaremogelijkheden en de prestaties zo te optimaliseren dat de game in 4k en 60 frames per seconde draait, terwijl nieuwe features zoals het dynamische weersysteem worden ondersteund." Far Cry 6 op PS5 en Xbox Series heeft wel verbeterde HD-textures, meer details en verbeterde vergezichten ten opzichte van de game op PS4 en Xbox One.

Ray tracing simuleert realistisch lichtinval en lichtreflectie. Op die manier zien spelwerelden er nog realistischer uit. De vorig jaar gelanceerde next-gen consoles ondersteunen deze technologie en sommige games op de consoles maken al gebruik van deze technologie.

Far Cry 6 komt op 7 oktober naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Epic Games Store, Uplay en Google Stadia. Spelers besturen in de game Yara-inwoner Dani Rojas, die als guerrillastrijder vecht voor de vrijheid in de jungles, stranden en hoofdstad Esperanza. 

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.