Gamebedrijven bedenken tags om toegankelijkheid in games te tonen

Geplaatst: Gisteren om 09:21
Diverse gamebedrijven en de Entertainment Software Association (ESA) hebben het Accessible Games Initiative opgericht. Dit zorgt er voor dat er tags zijn die aan games worden gegeven om de aanwezige toegankelijkheidsopties te communiceren.

Nintendo, Microsoft, Ubisoft, Electronic Arts en Google hebben samen met ESA het Accessible Games Initiative opgericht. Square Enix, Riot Games, Amazon Games en Warner Bros. Games hebben zich sindsdien bij het initiatief aangesloten.

Dit beslaat 25 'tags' die verschillende toegankelijkheidsopties in games beschrijven, zodat consumenten dit in één oogopslag kunnen zien. Denk aan de mogelijkheid om tekst groter te maken en duidelijke ondertiteling te gebruiken, de mogelijkheid om altijd te saven en de optie om een stem de opties van een menu te laten oplezen.

De tags moeten op verschillende digitale winkels op de pagina's van de betreffende games weergegeven worden. Het is niet bekend wanneer de tags precies aan productpagina's worden toegevoegd, maar dit is volgens de ESA aan gamebedrijven. Daarbij is niemand verplicht om de tags te gebruiken. ESA sluit niet uit dat er nieuwe tags worden toegevoegd als technologische ontwikkelingen daar om vragen. De huidige tags zijn hier te bekijken.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.