Mario Kart: Double Dash had bijna maar één personage per kart gehad

Dat blijkt uit een Nintendo Dream-interview met producenten Shinya Takahashi en Tadashi Sugiuama uit 2003 die onlangs is vertaald door Shmuplations. In de GameCube-game zitten er in elke kart twee personages - één die rijdt en een ander die items draagt en gooit. Spelers kunnen hier continu tussen wisselen.
"Mario Kart is altijd meer een partygame geweest, en daarom dachten we na over wat voor multiplayermechanismen we konden toevoegen als er twee personages in een kart zaten", aldus Takahashi. "We wilden daarbij innoveren, maar niet verpesten wat Mario Kart zo uniek maakt. Dat was een monumentale uitdaging."
Sugiuama: "Met al die verwachtingen probeerden we iets nieuws toe te voegen. Het idee voor twee personages in een kart kwam aan het einde van een lange brainstormsessie. We maakten ons er wel zorgen over, dus we ontwikkelden tegelijkertijd ook een versie van de game met één personage per kart."
Die versie van de game kon het bedrijf volgens Takahashi gebruiken als het concept van twee personages per kart zou mislukken. "Toch wilden onze ontwikkelaars uiteindelijk echt iets nieuws doen, dus voegden we de teams samen om alleen aan de versie met twee personages te werken."
In eerste instantie zou het tweede personage overigens niet achterop zitten, maar als bijrijder ernaast zoals bij motoren. Dat idee werd echter geschrapt omdat het de karts te breed maakte en dat een negatieve invloed had op de races.
Overigens komen er GameCube-games via Nintendo Switch Online op Switch 2 uit. Hoewel de game nog niet is aangekondigd voor deze service, is het dus mogelijk dat Mario Kart: Double Dash uiteindelijk ook op Switch 2 speelbaar wordt. Wanneer de Switch 2 op 5 juni uitkomt, is wel meteen de nieuwe racer Mario Kart World beschikbaar.
Opmerkingen