Nieuwe trailer laat ray-tracing voor Doom Eternal zien
In een bericht op hun website vertelt Nvidia meer over de toevoeging van ray-tracing en DLSS (Deep Learning Super Sampling) aan Doom Eternal, wat later in juni met een update toegevoegd wordt. DLSS is een techniek exclusief beschikbaar voor de RTX-videokaarten van Nvidia. Het wordt gebruikt om de resolutie van games omhoog te schalen, zodat hogere grafische kwaliteit bereikt kan worden. Ook heeft het een positief effect op de frame rate in games. In de onderstaande video wordt Doom Eternal gespeeld op een GeForce RTX 3080 Ti-videokaart.
Marty Stratton, uitvoerend producent van id Software, zegt het volgende over de toevoeging van ray-tracing en DLSS aan Doom: “Doom Eternal is erop gemaakt om de allerbeste first-person shooter gameplay te leveren, met prachtige beelden en een vlekkeloze uitvoering. Met de toevoeging van ray-tracing aan idTech en ondersteuning voor Nvidia DLSS, prikkelen we de engine op spannende nieuwe manieren en we kunnen niet wachten totdat GeForce RTX-gamers het kunnen ervaren.”
Afgelopen weekend kondigde Nvidia ook al aan dat onder andere Red Dead Redemption 2 en Rainbow Six Siege in de nabije toekomst ondersteuning zullen krijgen voor ray-tracing en DLSS.
Opmerkingen