Remedy geeft gas: voortgang bij Max Payne-remakes en Control 2
Dat zegt de ontwikkelaar in zijn rapportage van de halfjaarcijfers die vandaag is gepubliceerd. Het schrappen van de coöperatieve multiplayergame Kestrel geeft het team meer lucht volgens de ontwikkelaar. “Dit bracht ons meer focus en zorgde ervoor dat we meer ervaren ontwikkelaars konden overhevelen naar andere projecten”, aldus Remedy.
De remakes van Max Payne 1 en 2, waar Remedy samen met Rockstar Games aan werkt, bevindt zich niet meer in de conceptfase. Het project is volledig in productie en het team werkt naar een speelbare versie toe die van begin tot eind te doorlopen is. Hetzelfde geldt voor Condor, de multiplayer spin-off van Control. Het team werkt aan diverse maps en verschillende soorten missies, terwijl er intern al playtests plaatsvinden.
Control 2, wederom een co-productie maar dan met 505 Games, bevindt zich in een iets vroeger stadium. Er is een belangrijke mijlpaal bereikt met een speelbare build van de game die belangrijke mechanics bevat. “Het team werkt naar het moment toe waarop we de productie kunnen opschalen”, zegt Remedy.
Ondertussen heeft Alan Wake 2 zijn ontwikkelings- en marketingkosten inmiddels terugverdiend. Remedy noemt de release van de Night Springs-dlc “het hoogtepunt van het kwartaal”. Het volgende dlc-pakket Lake House verschijnt later dit jaar, net als fysieke edities van Alan Wake 2 die op 22 oktober uitkomen voor PlayStation 5 en Xbox Series X.
Opmerkingen