Starfield had veel bloederiger kunnen zijn

Geplaatst: Vandaag om 15:00
Een voormalige character artist van Bethesda geeft aan dat Starfield van origine een stuk bloederiger was.

Dennis Mejillones, een voormalige character artist van Bethesda en dus Starfield, gaf onlangs in een podcast aan dat de studio in het begin andere ideeën had over hoe bloederig Starfield ging zijn. De game zou onthoofdingen en ontploffende hoofden hebben, maar vanwege een aantal redenen heeft deze feature de game uiteindelijk niet gehaald.

De grootste reden hiervan was het feit dat het technisch uitdagend was. Wellicht is het niet geheel onverwachts dat een studio als Bethesda, die altijd al met het technische aspect van hun games lijkt te klooien, een dergelijke feature vanwege technische beperkingen weg heeft moeten laten.

Het probleem zat hem vooral in de verschillende ruimtepakken die veel personages in de game dragen. Als ze bloederige onthoofdingen in de game wilden stoppen, zouden ze hier elk ruimtepak op aan moeten passen. Op het gebied van animaties was dit simpelweg te veel werk.

"From a technical perspective there's a lot that has to go with it, you know... If you have to cut the helmet in a certain way, and it's got to come off, and you've got to have meat caps for the bottom where the flesh is."

Mejillones geeft aan dat er wel degelijk een systeem in Starfield zat om dergelijke onthoofdingen in beeld te brengen, maar dat de implementatie ervan in een langer en moeizamer verliep dan verwacht.

Daarom besloot Bethesda het onthoofden van personages maar in zijn geheel uit Starfield te halen. Het maakt van de rpg in ieder geval een iets meer kindvriendelijke game, al was dat dus duidelijk niet de intentie.

Luister hieronder naar de podcast waarin Mejillones het niet alleen over Starfield heeft, maar ook andere Bethesda-games als Fallout en Skyrim bespreekt.

Watch on YouTube
Niels ArtsHeeft een haat-liefde relatie met League of Legends, maar wil de grootste releases van het moment ook nooit missen.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.