
Medal of Honor: Warfighter Review
Ook dit jaar draaft de gereanimeerde Medal of Honor-serie weer op om de concurrentie met de nieuwe Call of Duty aan te gaan. Met Warfighter verslikt de serie zich echter zo erg dat Ward van mening is dat EA deze franchise destijds beter eervol had kunnen laten sterven.
Let op: dit is een samenvatting en niet de hele review! Check de gehele tekst in PU12!
Op het gebied van de singleplayer is MoH: Warfighter een inwisselbare en generieke shooter geworden. Het bevat alle elementen die een oorlogshooter van nu moet hebben, maar is extreem fantasieloos en onsamenhangend in elkaar gezet, met uitzondering van een paar prachtige cut scenes.
De muziek probeert hier en daar nog wel enige vorm van opwinding te suggereren, maar slaagt daar net zo min in als een impotente bejaarde die een orgasme probeert te faken.
Ook de A.I. laat het helemaal afweten. Zo schieten je teammaten liever in de grond of tegen een muur dan in de harses van vijanden die op twee meter afstand van ze staan.
Verder kwam ik ook de nodige bugs tegen ondanks een enorme patch die al een waslijst aan fouten op de dag van release had moeten oplossen.
Redelijke multiplayer
De multiplayer is gelukkig van hoger niveau. Hierin speel je tegen elkaar met verschillende elite-eenheden van over de hele wereld en word je telkens ingedeeld in fire-teams van twee man.
Dit betekent dat je in elk multiplayerpotje een maatje hebt waarop je kan spawnen, die je kan healen en waar je munitie kan scoren. Dit buddysysteem werkt prima en is de beste toevoeging aan deze game. De multiplayer dwingt je op een eenvoudige manier tot beter samenwerken en dit heb ik ook in vele potjes goed zien gebeuren.
Uitgeklede engine
De Frostbite 2.0 engine van Battlefield 3 zorgt voor vette graphics, tof geluid en ook de touch and feel tijdens het schieten voelt goed, maar kon je in BF3 nog alles aan gort knallen, in MoH: Warfighter is de engine zwaar uitgekleed en kun je nog niet eens door een glasscherf heen schieten en heb je hier en daar ook last van een onzichtbare muur waar je kogels in blijven hangen.
Tel alle bugs, slechte A.I. en identiteitsloosheid van de singleplayer bij elkaar op en je zult het met me eens zijn dat Medal of Honor zijn eer heeft verloren en allesbehalve een medaille verdient.
Nieuwsgierig geworden? Dan moet je dus zeker even de volledige review in de nieuwe PU checken! Hij ligt vanaf 16 november in de winkels!