Vooral de devs die zich bezig houden met de engine van No Man’s Sky moeten zich namelijk bezig houden met maar liefst 20 verschillende systemen en dan tellen ze eigenlijk bijvoorbeeld nog niet eens alle verschillende combinaties van PC-hardware mee. In het geval van No Man’s Sky gaat het dan om:
PS5 (Base)
PS5 (Base, PSVR2)
PS5 Pro
PS5 Pro (8K)
PS5 Pro (PSVR2)
PS4 (Base)
PS4 (Pro, x 2 - 1080p/4k modes)
PS4 (Base PSVR)
PS4 Pro (PSVR)
PS4 (PSVR, enhanced when running on PS5)
Xbox One, Xbox One S
Xbox One X (x4 - Quality/Perf modes, 1080p/4k modes)
Xbox Series S (x4 - Quality/Perf modes, 1080p/4k modes)
Xbox Series X
Switch (Handheld)
Switch (TV mode)
PC (around 140 combinations of graphics options - AA, Super Resolution, Quality modes etc)
Mac (a similar amount of options, with dev support from The-Forge)
PC (Steam Deck, Rog Ally, Intel, Laptop/Integrated graphics)
PCVR (a dozen or so supported headsets, and most of the same options as flat mode)
Holy shit, dat is een hoop optimalisatie, voor een hoop verschillende systemen, voor één enkele game!
Opmerkingen