Header

Command & Conquer: Generals 2 krijgt ‘de BioWare-kwaliteit’

Het is dat The Last of Us werd getoond anders had Command & Conquer: Generals 2 makkelijk de verrassendste aankondiging kunnen zijn tijdens de afgelopen Spike Video Game Awards! De game wordt door BioWare klaargestoomd voor 2013 en zal, ondanks dat het geen RPG is, het typische sausje van vette personages en epische verhaalvertelling meekrijgen. Ze noemen het ook wel ‘de BioWare-kwaliteit’.

Command & Conquer: Generals 2 kreeg in december een korte teaser waarin je vooral een heleboel shit opgeblazen zag worden. De namen BioWare en Frostbite 2-engine lieten de fans echter schuimbekkend van extase achter. BioWare-bazen Ray Muzyka en Greg Zeschuk werden door Kotaku geïnterviewd over de link die ze met EA’s RTS-reeks hebben. Allereerst Muzyka over wat er typische BioWare gaat worden in Generals 2:

"We want to bring BioWare quality. We want to bring a compelling story to a real-time strategy kind of experience."

Wie ooit een Command & Conquer-game heeft aangeraakt, weet dat de serie altijd veel moeite stak in z’n verhalen. Dat die moeite vooral nodig was voor het casten van acteurs voor de live-action scènes en het zo cheesy mogelijk maken van… alles, daar wordt helaas niet op ingegaan. Muzyka en Zeschuk houden alsnog hun kaarten dicht tegen de borst aan maar willen wel kwijt dat ze gaan kijken hoe ze een vet verhaal uit de Command & Conquer mythos kunnen smeden. De devs zijn sowieso al fan sinds het eerste deel.

“Ironically, the original C&C is the first game we played in the basement when we were supposed to be working on BioWare. If you think about the combat mechanic in Baldur's Gate, that was heavily influenced by RTS mechanics."

Command & Conquer: Generals 2 wordt niet door dezelfde studio als Mass Effecten Dragon Age ontwikkeld maar door Bioware Victory. De studio werd begin 2011 als Victory Games in het leven geroepen om een nieuwe Command & Conquer te maken. Nu maar hopen dat het ‘echte’ BioWare genoeg briljantheid overstraalt!