Dat beweert Rockstar-insider Tez2 op de GTA Forums. Daar claimt hij dat Rockstar de online modi van hun games qua budget vaak al los ziet van de campagne: de online varianten van GTA 5 en Red Dead Redemption 2 zijn bijna losstaande grote projecten dan de singleplayercampagnes van die games.
Volgens Tez2 zou Rockstar de twee wel eens volledig los kunnen trekken, waardoor spelers GTA 6 en GTA 6 Online los zouden moeten kopen. Op deze manier kunnen spelers zelf kiezen of ze liever online of in hun eentje spelen, waardoor de prijzen van de game niet te hoog uit gaan vallen voor spelers die maar één van de twee willen spelen.
Verschillende bedrijven hopen stiekem al dat Take-Two de prijs van Grand Theft Auto 6 opkrikt naar 100 euro, zodat de rest van de industrie ook de prijzen kan verhogen. Het los uitbrengen van de offline en online modi van de game zou een manier zijn voor Rockstar en Take-Two om dit te voorkomen.
Grand Theft Auto 5 werd op release met zowel de singleplayercampagne als de online modus geleverd, maar inmiddels zijn de twee digitaal al los te koop. Het is dus geen ondenkbare zet om dit bij GTA 6 vanaf het begin al te doen. De kans is dan uiteraard groot dat er ook één dikke bundel beschikbaar is, waar je de hoofdprijs voor betaald maar wel het hele pakket mee in huis haalt.
Maar daar houdt het nog niet op met het GTA 6-nieuws: voormalig Rockstar Games-animator Mike York meldde (via GamesRadar) dat hij verwacht dat Rockstar mikt op een stabiele 30 frames per seconde op consoles. Hij vermeldt daarbij dat het mogelijk is dat de PlayStation 5 Pro wel de 60 fps haalt, vanwege de PlayStation Spectral Super Resolution-functie. Dit is niet door Rockstar bevestigd.
Buiten een releasejaar en de eerste trailer weten we nog niets over GTA 6, buiten de gebruikelijke geruchten. De game staat gepland voor release in 2025 en komt dan naar PlayStation 5 en Xbox Series X en S.
Opmerkingen