MercurySteam reageert op klachten rondom ontbreken ontwikkelaars in credits Metroid Dread

Geplaatst: 15 oktober 2021 om 11:08Aangepast: 2 februari 2023 om 13:38
MercurySteam heeft gereageerd op klachten rondom het ontbreken van medewerkers in de credits van Metroid Dread.

Deze week meldden verschillende ontwikkelaars van de Spaanse studio te ontbreken in de credits van de game. 

Zo zegt senior 3D artist Roberto Mejías op LinkedIn dat hij niet is vermeld in de aftiteling, ondanks te hebben gewerkt aan 'flink wat assets in de uiteindelijke game'. Ook 3D character animator Tania Peñaranda Hernández zegt een hoop van haar animaties terug te zien in de game, maar ook niet vermeld te zijn in de credits.

In een interview met Vandal heeft de studio opheldering gegeven over de kwestie. Volgens MercurySteam zijn enkel de medewerkers vermeld die minstens een kwart van de ontwikkeltijd aan het project hebben gewerkt. Wel zouden er uitzonderingen zijn gemaakt voor 'uitzonderlijke bijdragen'.

Anonieme bronnen van Vandal claimen verder dat de regel niet consequent is toegepast en dat de game vier in plaats van drie jaar in ontwikkeling was.

Jacco PeekHoofdredacteur Gamer.nl. Zwak voor The Witcher, Pokémon en egels.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.