Metaphor: ReFantazio tijdelijke sponsor Haas F1 Team
Het gaat om Haas F1 Team, de Amerikaanse raceploeg die in zijn huidige formatie bestaat uit de coureurs Kevin Magnussen en Nico Hülkenberg. Dit weekend zullen de auto's en kleding van de twee coureurs in Singapore voorzien zijn van een embleem met het logo en een personage uit Metaphor: ReFantazio.
Hoewel de samenwerking voor de meesten totaal willekeurig zal voelen, zit er volgens Atlus en het marketingteam van Haas wel echt een idee achter. Ten eerste bevat Metaphor een personage met dezelfde naam als Nico Hülkenberg (namelijk: Hulkenberg). Maar ook zou de game - en dit vonden wij een beetje vergezocht - hetzelfde gevoel moeten opleveren als een typische F1-race.
Zo zegt Mark Morell, het hoofd van Haas' marketingteam, dat "de langverwachte game een visueel spektakel is en zich vult met alle snelheid, spanning en sensatie die je verwacht bij een Grand Prix". Het hoofd van de marketingafdeling van Atlus beweert daarentegen dat het "overwinnen van angst" - een centraal thema van de game - de mentaliteit van de coureurs Kevin Magnussen en Nico Hülkenberg "perfect weerspiegelt". Uh, juist ja!
Metaphor: ReFantazio wordt de eerste originele titel van Studio Zero, een afdeling binnen Atlus die bestaat uit ontwikkelaars van de Persona-serie. In tegenstelling tot de moderne setting van de Persona-games, vindt Metaphor: ReFantazio plaats in een middeleeuws tijdperk. De rpg volgt een blauwharige held die zijn koninkrijk moet redden, onder meer door bonden te smeden met allerlei figuren.
Metaphor: ReFantazio komt op 11 oktober uit voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, en pc.
Opmerkingen