Header

Nintendo talks DLC

Het is tegenwoordig een beetje een trend om al DLC voor een game aan te kondigen, terwijl de game nog niet eens in de winkels ligt. Een hoop gamers vinden dit maar naar, aangezien je al snel het gevoel hebt een incomplete game te hebben gekocht. Ook Nintendo is het hier niet mee eens en doet eens een boekje open over DLC voor Nintendo games.

Je wil er niet over nadenken, maar waarschijnlijk gebeurt het zeer regelmatig dat er expres content uit de hele game wordt gehaald om dit later aan te bieden als DLC. Geld stinkt immers niet, maar Nintendo President Satoru Iwata is het niet eens met deze trend. Hij heeft er heel wat over te lullen:

ā€œOne thing Nintendo has determined as a company policy, what we are not going to do is create a full game and then say, ā€˜let’s hold this back for DLC.’ That’s not our plan. We’re definitely not doing that. It’s an extreme example, but I think there are examples of games where you get that initial purchase—the very core part of the game—and everything else around it is all DLC. However, if you do that I believe customers will have no motivation to go out and buy the retail package to begin with.ā€

Nintendo gaat zich wel storten op DLC voor games, maar probeert dat aan te bieden zonder dat gamers zich genaaid voelen.

ā€œSo our goal is to create DLC in such a way that consumers do not feel that they have been cheated or deceived. Now I believe there are people out there, readers, who have are worried about that, and we just want to ensure them that we have that in mind and want them to know that that’s not what we are planning on doing.ā€

Ik denk dat meer ontwikkelaars even naar dit verhaal moeten luisteren. DLC is leuk om de levensduur van je game flink te verlengen, maar niet om maar braindead te cashen. Gamers gaan dit niet veel langer pikken denk ik zo!