Phasmophobia-roadmap onthult aankomende content

Geplaatst: 4 dagen geleden om 16:56
Om te vieren dat Phasmophobia 22 miljoen keer is verkocht, is er een roadmap onthuld met de aankomende content voor de game.

In de game Phasmophobia neem je - eventueel samen met vrienden - de dappere taak op je om plekken te verkennen waar het spookt, om door middel van bewijs te achterhalen wat voor spook er precies rondhangt. Dit bevalt spelers kennelijk wel, want de game is maar liefst 22 miljoen keer verkocht - en dat viert ontwikkelaar Kinetic Games door te onthullen wat er in de toekomst naar de game komt. Phasmophobia verscheen in het najaar van 2024 op consoles.

Er komen dit jaar twee grote updates aan: Chronicle en de Player Character Overhaul. Die eerste moet het dagboekje dat je menu vormt volledig omtoveren, zodat je handiger kunt terugzien wat je bij het onderzoeken van de spookhuizen hebt gevonden.

Die tweede update is precies wat je denkt dat het is: de poppetjes van de spelers gaan er eindelijk anders uitzien. Het is op het moment van schrijven nog onduidelijk wat de ontwikkelaar hiermee bedoelt. De onhandige manier waarop de character models van de spelers zich nu bewegen is ook juist wel charmant, dus hopelijk ziet het er nog steeds uit alsof je je rug breekt als je met de camera naar boven kijkt.

Naast de grote updates, zitten er ook wat updates voor de maps aan te komen: Bleasdale Farmhouse en Grafton Farmhouse gaan er anders uitzien. Ook komt er een nieuwe kleine map naar de game. Tot slot zijn er natuurlijk weer seizoensgebonden evenementen, in het specifiek met Pasen, Halloween en rond de feestdagen.

Er is ook vast onthuld wat we in 2026 kunnen verwachten: een mysterieuze update genaamd 'Horror 2.0', nieuwe maps en nieuwe evenementen. Die horror-update klinkt ondergetekende goed in de oren, want met games als deze gaat het spannende er vaak een beetje vanaf zodra je de systemen van de game goed leert kennen. Zelfs dan blijft Phasmophobia best wel griezelig, al gaat die horror-update de griezelfactor waarschijnlijk flink omhoog krikken.

Phasmophobia

Tijn KranenVroeger veel uren gezonken in Team Fortress 2, Destiny en Rainbow Six: Siege maar van alle markten thuis, behalve JRPG’s. Is er van overtuigd dat (indie) games kunst kunnen zijn.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.