Square Enix overweegt Unreal Engine 5 voor laatste Final Fantasy 7 Remake-game
Square Enix overweegt Unreal Engine 5 voor laatste Final Fantasy 7 Remake-game
Square Enix overweegt om de laatste game in de Final Fantasy 7 Remake-trilogie op Unreal Engine 5 te laten draaien. De belangrijkste factor is hoe snel de transitie naar de nieuwe engine gemaakt kan worden.
Dat zegt Naoki Hamaguchi, de regisseur van Final Fantasy 7 Rebirth, in gesprek met het Japanse CG World. De voorgaande twee delen zijn allebei gebouwd in Unreal Engine 4, dus zo’n stap gaat uiteraard wel tijd kosten. Dat is dan ook de belangrijkste factor bij een besluit om van engine te wisselen.
Het derde deel moet namelijk wel in zo snel mogelijk in zo goed mogelijke kwaliteit worden geleverd. “Kunnen we met Unreal Engine 5 de beste game ontwikkelen binnen een acceptabele ontwikkelperiode?”, vragen ze zich dus af bij Square Enix.
Florian zal in ieder geval tevreden knikken als ze overstappen naar Unreal Engine 5. De belangrijkste kritiek in zijn review van Final Fantasy 7 Rebirth richtte hij op de technische staat van de game. Zo vond hij lichteffecten en textures in beide grafische modi ondermaats voor een exclusieve PlayStation 5-game. Square Enix bracht na de release nog wel een patch uit om de performance-modus te fiksen, maar de problemen werden nooit echt verholpen.
Opmerkingen