Sony koopt Peanuts-franchise, bekend van Snoopy
Het bedrijf krijgt daardoor 80 procent van de franchise in handen
Sony heeft een meerderheidsbelang genomen in de Peanuts-franchise, die vooral bekend is om de fictieve hond Snoopy.
Sony heeft voor 630 miljoen Canadese dollar (omgerekend meer dan 390 miljoen euro) de volledige 41 procent aan belang aan Peanuts Holdings LLC van de vorige eigenaar WildBrain overgenomen. Daardoor krijgt het bedrijf in totaal 80 procent van de franchise in handen, omdat het al eigenaar was van van 39 procent. De overige 20 procent is in handen van de familie van Peanuts-bedenker Charles M. Schulz.
Sony benadrukt trouw te blijven aan het erfgoed van Shulz, en wil blijven samenwerken met WildBrain om de Peanuts-franchise nog jarenlang relevant te houden. De overname is een samenwerking tussen Sony Music Entertainment Japan en Sony Pictures Entertainment.
De Peanuts-strips begonnen in 1950 en zijn tot 2000 verschenen, toen Schulz overleed. Het wordt als een van de meest invloedrijke strips ooit gezien, en er zijn diverse animatieseries en andere merchandise van uitgekomen. In 2015 kwam daarnaast The Peanuts Movie uit, en enkele jaren geleden werd een nieuwe Peanuts-film bevestigd die op Apple TV uit zal komen.
