Wat vinden we van de tweede GTA 6-trailer? - Rondje Redactie
Gamer.nl
Games

Wat vinden we van de tweede GTA 6-trailer? - Rondje Redactie

Moeten we nu echt nog een jaar wachten?!

Mocht je het gemist hebben: er is dus een tweede trailer van GTA 6 uitgebracht. Na het uitstel van vorige week wilde Rockstar Games ons waarschijnlijk even laten zien waar dat geduld voor nodig is. We hebben onder de PU-redactie gepolst of dat gelukt is, maar wat denk jij?

Michel

Als ik eerlijk ben vond ik de trailer niet zo strak geëdit als de eerste GTA 6-trailer. Maar goed, die video had ook meer beelden die ‘insane gedetailleerde open spelwereld om oneindig te verkennen’ naar me schreeuwden. Grafisch vond ik de nieuwe trailer echter een vooruitgang, en het is ergens bizar dat dat überhaupt mogelijk is. Net zoals Red Dead Redemption 2 al vele jaren op de concurrentie vooruitliep qua grafische details, zo doet ook GTA 6 dat.

De setting en de insteek (een crimineel koppel dat middenin een tornado van liefde en lust zit) spreekt me ook meer aan dan de plot uit GTA 5 en ik heb het idee dat Rockstar - net als in RDR 2 - steeds meer de serieuzere kant op durft te gaan zonder de satire waar de GTA-reeks bekend om staat uit het oog te verliezen. Kortom: ik ben hyped, maar kijk vooral uit naar de volgende trailer die ongetwijfeld een ‘deep dive’ gaat bieden in de vele openwereldmogelijkheden.

Dunke

Tom Petty werd flink gemist bij deze trailer, maar als zijn muziek bij de beelden van deze week werd gegooid had je misschien wel een top-tier promotiefilmpje. Afijn, ik was uiteraard zeer onder de indruk van de prachtige plaatjes die Rockstar op een fucking basis-PS5 weet te toveren. Ongekend. Prachtig. No notes.

Maar, en volgens mij heb ik dit eerder al gezegd, ik ben nog niet echt omver geblazen. De game ziet er precies uit als hoe ik een GTA 6 in mijn hoofd had. Ontzettend indrukwekkend, harde balls to the walls bullshit en een immersieve wereld: dat wordt ongetwijfeld genieten. Maar daar ligt ook direct de reden voor mijn... tsja, onverschilligheid? GTA 6 gaat fucking prachtig worden, dat weten we allemaal wel zo'n beetje. Het verhaal ziet er serieuzer, persoonlijker en toch grootser uit dan bij de voorgangers. De open wereld gaat ongetwijfeld gigantische variatie bieden en bomvol verrassingen zitten: maar dat verwacht ik al. Daardoor voel ik de druk van hype gewoon niet zo. Suffering from success, daar bij Rockstar.

Tom

Deze tweede trailer doet me hardop afvragen hoe deze game in hemelsnaam op vijf jaar oude technologie gaat draaien. Van Rockstar mogen we gedegen optimalisatie verwachten, maar er moet wat zwarte magie aan te pas komen om dit fatsoenlijk op een Xbox Series S te runnen. Al die details, de mate van interactiviteit in de omgeving en de ogenschijnlijk dynamische belichting; het lijkt alsof een stabiele 1080p/30 al een hele prestatie zou zijn voor die machientjes.

Inhoudelijk gezien ben ik vooral benieuwd naar dat Bonnie & Clyde-motief, dat er in deze trailer nog dikker op lag. Ik voel die romantiek eigenlijk wel. De wisselwerking tussen Lucia en Jason gaat waarschijnlijk behoorlijk wat vertederende momentjes opleveren.

Berend-Jan de filmpjesmakerman

leuk

Martin

De trailer heb ik denk ik een keer of 20 gekeken en elke keer wanneer ik 'm kijk, vallen er weer nieuwe dingen op. Ik kan er niet met mijn hoofd bij dat we dit straks kunnen spelen op een console, op een televisie. Heb in mijn leven heel veel verschillende games gespeeld en vaak geroepen dat het 't mooiste is wat ik ooit heb gezien, maar wat er hier op het scherm werd getoverd is ongekend. Het niveau van de details, de wereld, de personages en we weten allemaal dat dit pas een heel klein gedeelte van wat we hebben gezien. Het gaat een wilde rit worden en ik denk dat mensen er nog niet klaar voor zijn.

Dwayne

Vergeleken met de eerste trailer vind ik die van deze week een beetje tam. De hype zat bij mij meer in het feit dat we ineens weer een trailer hadden, maar nu die opwinding wat gezakt is: ik vind deze onder de streep net wat minder. De edit voelt iets minder strak aan en ik ga lekkerder op Tom Petty dan op The Pointer Sisters, maar dat betekent uiteraard niet dat de trailer totaal geen indruk achterlaat. Integendeel zelfs.

De grafische pracht speelt daar natuurlijk een rol in. De belichting, character models en het detail in de trailer blazen me omver. Dat we dit volgend jaar mogen aanschouwen in een openwereldgame moet zelfs nog een beetje landen. Ik vraag me af in hoeverre een zichtbaar bruisend biertje iets toevoegt aan de ervaring, maar het is wel een teken van het kunstenaarschap dat Rockstar zichzelf aanmeet. Dat we daarnaast een klein voorproefje krijgen van de activiteiten die op ons wachten in Vice City is natuurlijk fijn. Trainen, meedoen aan illegale MMA-toernooitjes, uitgaan of juist rustig tv kijken thuis? I’m down.

En tenslotte m’n grootste hype: het is gewoon geweldig dat ik volgend jaar terug mag keren naar m’n favoriete GTA-stad. De manier waarop Vice City tot dusver in beeld is gebracht, verraadt een daadwerkelijk bruisende stad waar ik mezelf totaal in ga verliezen. Ik heb al tienduizend theorieën in m’n kop over het verhaal en personages, maar alleen al het idee van een modern Bonny and Clyde-verhaal spreekt me enorm aan. Vergeet niet: Rockstar gaf ons Arthur Morgan. Ik ben dan ook vooral hyped om uit te vinden hoe onze hoofdpersonages elkaar gaan verliezen in een web van ambitie, lust en geweld. LET’S FKNG GOOO!

Jacco

Ik vond het beter dan de eerste trailer, en dat zegt een hoop. De verhaalvertelling, de duidelijke grafische stap vooruit en iets minder social media/memes maken dat ik deze video op repeat heb. Natuurlijk, de details zijn ongekend goed. Serieus: dit is de toekomst van videogames, en gaat er met de onvermijdelijke Pro-update, pc-versie en remasters waarschijnlijk nog beter uit zien.

Maar het is ook de belofte van wat deze game gaat bieden. De hints naar de verschillende activiteiten in de wereld, en hoe je er interactie mee hebt. Red Dead Redemption 2 maakte de standaard missiestructuur al een stuk natuurlijker, en ik verwacht dat GTA 6 die lijn alleen maar verder doortrekt. Je gaat de straat op kunnen lopen en een avontuur beleven met een random NPC die opeens een gestoorde zijmissie voor je heeft.

Dan hebben we het nog niet eens gehad over Online, dat afgelopen jaren qua beleving al langzaam Fortnite achterna ging maar nu waarschijnlijk volledig wordt ingericht als een online hangplek. Met de voorzichtige hints naar andere locaties lijkt het erop dat Leonida nog maar het begin is.

En met al die grafische pracht, beloftes en Online in het vooruitzicht ben ik blij dat Rockstar nog altijd een overtuigend verhaal poogt te vertellen. Na het zien van de trailer en het lezen van de extra info op de website voelt het alsof we de personages al een beetje kennen, niet? Ik kan niet wachten.

Luuk

"Wauw, dit is te mooi om waar te zijn." Waren de eerste gedachten die door mijn hoofd gingen toen ik de trailer zag. Ik dook meteen in onderzoekmodus om mezelf uit de droom te halen, maar de feiten bleven zich opstapelen: Van het feit dat Rockstar Games eigenlijk altijd ingame-beelden toont in hun trailers, tot de opvallende zin aan het einde van de trailer: “Captured on PS5.” Uiteindelijk, na het zien van de Digital Foundry-analyse, kwam ik weer redelijk tot aarde door de beperkingen van de upscaling en ray tracing-techniek die ze gebruiken. Maar dat maakte het alleen maar indrukwekkender dat we wél degelijk naar ingame-beelden aan het kijken waren, die zelfs nog beter gepolijst kunnen worden dan wat we hier al zien.

Uiteraard is grafische pracht niet het enige waar een game op kan leunen, maar ook over de rest maak ik me niet al te druk. En dat komt door één ding: Red Dead Redemption 2. Tot op de dag van vandaag worden er nog steeds nieuwe details in die wereld ontdekt, en precies hetzelfde niveau aan detail vind je al in deze trailer en de uitgegeven screenshots terug. Van de bubbels en condens op de flesjes bier, tot het zweet dat van de ruggen van mensen loopt in de hete nachtclubs: Dit is wat oneindig GTA Online-geld, zeeën van ontwikkeltijd en het hoogste niveau van talent op je scherm kan toveren en over een jaar de halve wereld geketend aan hun tv zet!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Devil May Cry-regisseur zou graag remake ontwikkelen
Gamer.nl
Nieuws

Devil May Cry-regisseur zou graag remake ontwikkelen

Hideki Kamiya zou ook graag een remake van Viewtiful Joe maken

Hideki Kamiya, de regisseur van de allereerste Devil May Cry, heeft de wens uitgesproken om een remake van die game te ontwikkelen.

Dat liet hij weten in een video op zijn YouTube-kanaal. Daarin werd hem de vraag gesteld of hij aan een remake van Devil May Cry zou willen werken, waarop hij positief antwoordde. Ook lijkt het hem interessant om aan een remake van Viewtiful Joe te werken.

Devil May Cry verscheen in 2001 op de PlayStation 2. De ontwikkeling van de actiegame begon met de intentie om Resident Evil 4 te maken, maar al snel groeide het uit tot een compleet nieuw spel. Vietwiful Joe kwam in 2003 uit op de GameCube en biedt sidescrolling-actie.

Remakes van Devil May Cry en Viewtiful Joe van Kamiya lijken niet meer zo onwaarschijnlijk als voorheen. Kamiya is inmiddels al enige tijd vertrokken bij PlatinumGames en heeft zijn onafhankelijke ontwikkelstudio Clovers Inc. opgericht. Hij heeft de handen ineengeslagen met Capcom voor een vervolg op cultgame Okami. Capcom is ook de eigenaar van Devil May Cry en Viewtiful Joe.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen
Gamer.nl
Nieuws

Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen

Het zou om de grootste overname in de Nederlandse esports ooit gaan

De internationale esportsorganisatie Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen. De organisatie praat over de grootste overname in de Nederlandse esports ooit.

Het in 2018 opgerichte Team Gullit geldt als een van de meest succesvolle Nederlandse EA Sports FC-teams (voorheen Fifa). Zo heeft het team twee Europese kampioenschappen, de eChampions League en de Fifae World Cup gewonnen. De overname komt niet uit de lucht vallen: vorig jaar namen Team Liquid en Team Gullit al gezamenlij kdeel aan de Esports World Cup. Team Gullit zal voortaan uitkomen onder de naam Team Liquid.

Victor Goossens, co-CEO en oprichter van Team Liquid: “Team Gullit heeft iets bijzonders neergezet met hun vernieuwende en ondernemende aanpak. Ze combineren het opleiden van talent met sterke content, slimme marketing en een krachtige link met Ruud Gullit – een icoon in het Nederlandse voetbal. Hun hoofdkantoor in Alkmaar wordt een extra Team Liquid-hub in Nederland, een plek waar we spelers-bootcamps en fan-events tot leven brengen. We zijn trots dat ze nu onderdeel zijn van Team Liquid."

Ook Team Gullit-medeoprichter Schalk Stalman is enthousiast: “Toen Corné Dubelaar en ik Team Gullit oprichtten in 2018, dachten veel mensen dat het enkel voortkwam uit mijn persoonlijke passie voor EA FC. Maar ik heb altijd geloofd in de culturele en commerciële impact van gaming – en EA FC in het bijzonder – en deze overname bevestigt dat. In mijn ogen kan Team Gullit nog succesvoller worden onder de vleugels van Team Liquid, en als adviseur zal ik nauw betrokken blijven bij dat proces.”

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!