Donkey Kong Bananza begon ontwikkeling als Switch 1-game
PU.nl
Nieuws

Donkey Kong Bananza begon ontwikkeling als Switch 1-game

De regisseur van Mario Odyssey produceert deze game

De ontwikkeling van de aankomende Nintendo Switch 2-game Donkey Kong Bananza begon op de eerste Switch.

Dat werd onthuld in een IGN-interview met de ontwikkelaars, waaruit ook bleek dat Kenta Motokura - de regisseur van Super Mario Odyssey - een van de producenten is van Bananza. Eerder werd al bekendgemaakt dat het team achter Odyssey ook Bananza maakt.

Motokura vertelde het volgende: "Het ontwikkelproces voor dit spel begon op de Nintendo Switch 1. In die tijd gebruikte we nog voxel-technologie en hadden we veel verschillende ideeën. Toen we er achter kwamen dat de Switch 2 in ontwikkeling was, realiseerden we ons dat deze ideeën het beste tot hun recht zouden komen op de Switch 2."

Kazuya Takahashi, die Donkey Kong Bananza regisseert, liet weten dat veel van de mensen die aan Odyssey hebben gewerkt, ook meehelpen aan deze game. "Daardoor zijn er wat gelijkenissen met hoe zij denken over de setting en personages in beide games, maar we kunnen dat niet in detail uitleggen, want we willen dat mensen wanneer ze straks spelen nog verrast kunnen worden."

Motokura onthulde daarnaast dat Yoshiaki Koizumi, de manager van Nintendo EPD, het team vroeg om een driedimensionale Donkey Kong-game, en dat men daarom aan Bananza is begonnen. Het team praatte daarna met Donkey Kong-bedenker Shigeru Miyamoto om meer te weten te komen over het personage. Hij praatte veel over de unieke acties die een erg sterk personage zoals Donkey Kong kan ondernemen."

Donkey Kong Bananza speelt zich geheel ondergronds af, maar verschillende 'niveaus' wekken de illusie dat ze buiten gesitueerd zijn. Donkey wordt vergezeld door een jonge versie van Pauline. Zij wil een weg terug naar de oppervlakte vinden via de kern van de planeet, en Donkey Kong helpt haar daarbij.

Een tweede speler kan desgewenst in de huid van Pauline kruipen (lokaal en online) en zo Donkey Kong assisteren. Via GameShare is er maar één exemplaar van de game nodig om samen te spelen - zelfs Switch-eigenaren kunnen meespelen met Switch 2-spelers, ook al komt de game officieel niet uit voor de eerste Switch.

In Donkey Kong Bananza kunnen spelers naar gelieve de omgeving in de 3D-wereld kapotmaken om zo geheimen te vinden. Hele muren en vloeren kunnen door Donkey Kong kapot worden gemaakt. Dit komt op allerlei manieren terug in de gameplay. Zo kunnen stukken rots gebruikt worden om hoger te springen of zelfs door de omgeving te surfen.

Daarbij is een van de doelen in de game het verzamelen van zowel glinsterende bananen als goud. Dat goud kan gebruikt worden voor verschillende transformaties. Donkey Kong kan in de game verschillende krachten voor het eerst ontgrendelen via het gezang van Pauline. Zo kan het personage in een snelle zebra veranderen of in een struisvogel om tijdelijk te vliegen en eieren te laten vallen op vijanden.

De game verschijnt op 17 juli voor Nintendo Switch 2. Cody ging onlangs met de game aan de slag op een previewevenement: "Donkey Kong Bananza wekt in ieder geval de belofte van een energiek en verrassend avontuur, waarin je zowel de kracht van Donkey Kong als je eigen slimheid optimaal kunt inzetten. Een platformer die niet alleen je reflexen test, maar ook je creativiteit prikkelt. Met een wereld vol verborgen schatten, slimme puzzels en een flinke dosis karakter lijkt dit de perfecte mix om de serie nieuw leven in te blazen. En ik kan niet wachten." Hieronder is nog eens een eerder verschenen trailer te zien.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!

Aanbevolen voor jou