Functies van Metroid Prime 4: Beyond-amiibo onthuld
De game verschijnt op 4 december voor Switch 2 en Switch
Nintendo heeft bekendgemaakt welke extra's spelers van Metroid Prime 4: Beyond kunnen ontgrendelen wanneer ze de amiibo die rondom de game uitkomen inscannen.
Nintendo heeft al twee amiibo rondom de game uitgebracht - eentje met Samus die mikt voor een schot en eentje met Samus op de Vi-O-La-motor. Op 4 december komt een derde amiibo van de game uit gebaseerd op de vijand Sylux.
Nintendo heeft inmiddels bekendgemaakt wat deze amiibo ontgrendelen wanneer ze in de game worden gescand. De Samus-amiibo waarbij ze richt is bedoeld om de achtergrondmuziek die speelt wanneer men met de Vi-O-La-motor rondrijdt te veranderen. Ook activeert dit een schild dat voor 99 punten aan schade kan tegenhouden en Samus' levensbalk weer vult. Dit kan echter maar één keer per dag worden gedaan.
De amiibo met Samus op de Vi-O-La is bedoeld om de kleur van de motor te veranderen. Elke keer wanneer men de amiibo inscant, kan men ook de totale afstand die men met de motor heeft gereden bekeken. Daarbij zal de amiibo er voor zorgen dat de boostenergie van de motor zich sneller weer opvult - ook dat kan maar één keer per dag gedaan worden.
De Sylus-amiibo tot slot zal het mogelijk maken om de volledige versies van bepaalde tussenfilmpjes te bekijken, al kan dit pas wanneer de game is uitgespeeld. Dit is overigens ook mogelijk zonder de amiibo, maar wel pas wanneer men alles in de spelwereld heeft gescand en alle items heeft verzameld.
Andere, eerder uitgekomen amiibo binnen de Metroid-franchise kunnen ook ingescand worden. Daarmee worden random nummers uit de soundtrack afgespeeld.
Metroid Prime 4: Beyond verschijnt op 4 december voor Nintendo Switch 2 en Nintendo Switch. Jacco ging onlangs al aan de slag met de game en was enthousiast in zijn preview: "Het is lastig een metroidvania voortijdig te beoordelen, omdat de ervaring juist leunt op het cumulatief opbouwen van vaardigheden. Desondanks voelen de eerste twee uur van Beyond al erg sterk door het gestage tempo waarop je Samus’ krachten uitbreidt, alsof je aan het einde weer compleet stacked bent met allerlei krachten. Nog interessanter is trouwens het gegeven dat je krachten met elkaar kunt combineren. Vlak voor het einde van de demo leert de game je dat je Morph Ball-bommen kunt oppakken en kunt weggooien om elders te plaatsen. De omgeving hint nog naar veel meer van dit soort krachten, die je hoogstwaarschijnlijk later in de game ontvangt."
