Nintendo overweegt kortere ontwikkeltijden voor Switch 2-games
Dit als reactie op de stijgende ontwikkelkosten van games
Nintendo overweegt om sommige Switch 2-games een kortere ontwikkeltijd mee te geven om zo de toenemende risico's van hogere ontwikkelkosten op te vangen.
Dat meldde Nintendo-directeur Shuntaro Furukawa onlangs in gesprek met investeerders, zo blijkt uit een vertaalde transcriptie gepubliceerd door het bedrijf. Een investeerder stelde het volgende: "Ik maak mij druk over de mogelijkheid dat de toegenomen prestaties van de Nintendo Switch 2 voor hogere ontwikkelkosten zorgen, wat weer voor hogere gameprijzen en uiteindelijk een daling in gamend publiek kan zorgen. Hoe proberen jullie dit tegen te gaan?"
Furukawa antwoordde als volgt: "Game-ontwikkeling is recentelijk uitgebreider en tijdrovender geworden, wat voor hogere ontwikkelkosten zorgt. De game-industrie heeft altijd een hoge risicofactor gehad, en we erkennen dat stijgende ontwikkelkosten dat risico vergroten. Onze ontwikkelteams bedenken verschillende manieren om onze traditionele manier van game-ontwikkeling te behouden tijdens de groeiende schaal van ontwikkeling."
Hij vervolgde: "We vinden het belangrijk om noodzakelijke investeringen te maken voor efficiëntere ontwikkeling. We geloven ook dat het mogelijk is om games gedurende kortere ontwikkeltijden te maken en toch consumenten tevreden te stellen. Dit zien we als een potentiële oplossing voor de zorg rondom stijgende ontwikkelkosten en gameprijzen, en we zullen dit met diverse insteken binnen het bedrijf verkennen."
Een andere manier om games die veel ontwikkeltijd en extra kosten vergen toch uit te kunnen brengen, is prijzen verhogen - dat heeft Nintendo in ieder geval met Switch 2-launchgame Mario Kart World gedaan. Dat spel had als adviesprijs 89,99 euro en kostte digitaal 79,99 euro.