Regisseur erkent aanwezigheid framedrops in Donkey Kong Bananza
De prestaties gaan bij veel destructie aan de omgeving soms iets omlaag
Kazuya Takahashi, de regisseur van Donkey Kong Bananza, heeft erkend dat er framedrops in de game zitten, en laten weten dat Nintendo prioriteit geeft aan "plezier en speelbaarheid".
Sommige fans viel het in trailers van de game al op dat de game soms een beetje 'hapert' wanneer er veel op het scherm gebeurt - bijvoorbeeld wanneer er veel van de omgeving vernietigd wordt. In heen interview met het Spaanse Lavanguardia (via Nintendo Everything) heeft regisseur Takahashi nu erkend dat dit inderdaad in de game zit, maar relativeert hij dit wel.
"Er zijn meerdere dingen om in ogenschouw te nemen. Allereerst gebruiken we expres effecten zoals 'hit-stop' en slow motion om impact uit te beelden. Ten tweede gebruiken we voxel-technologie, waardoor er soms grote veranderingen via vernietiging doorgevoerd wordt in de omgeving. We zijn op de hoogte dat de prestaties hierdoor soms een klein beetje omlaag gaan. Toch is de game over het algemeen vloeiend, en op plekken waar grote veranderingen plaatsvinden, prioriteren we plezier en speelbaarheid."
Donkey Kong Bananza speelt zich geheel ondergronds af, maar verschillende 'niveaus' wekken de illusie dat ze buiten gesitueerd zijn. Donkey wordt vergezeld door een jonge versie van Pauline. Zij wil een weg terug naar de oppervlakte vinden via de kern van de planeet, en Donkey Kong helpt haar daarbij.
Een tweede speler kan desgewenst in de huid van Pauline kruipen (lokaal en online) en zo Donkey Kong assisteren. Via GameShare is er maar één exemplaar van de game nodig om samen te spelen - zelfs Switch-eigenaren kunnen meespelen met Switch 2-spelers, ook al komt de game officieel niet uit voor de eerste Switch.
In Donkey Kong Bananza kunnen spelers naar gelieve de omgeving in de 3D-wereld kapotmaken om zo geheimen te vinden. Hele muren en vloeren kunnen door Donkey Kong kapot worden gemaakt. Dit komt op allerlei manieren terug in de gameplay. Zo kunnen stukken rots gebruikt worden om hoger te springen of zelfs door de omgeving te surfen.
Daarbij is een van de doelen in de game het verzamelen van zowel glinsterende bananen als goud. Dat goud kan gebruikt worden voor verschillende transformaties. Donkey Kong kan in de game verschillende krachten voor het eerst ontgrendelen via het gezang van Pauline. Zo kan het personage in een snelle zebra veranderen of in een struisvogel om tijdelijk te vliegen en eieren te laten vallen op vijanden.
De game verschijnt op 17 juli voor Nintendo Switch 2. Cody ging onlangs met de game aan de slag op een previewevenement: "Donkey Kong Bananza wekt in ieder geval de belofte van een energiek en verrassend avontuur, waarin je zowel de kracht van Donkey Kong als je eigen slimheid optimaal kunt inzetten. Een platformer die niet alleen je reflexen test, maar ook je creativiteit prikkelt. Met een wereld vol verborgen schatten, slimme puzzels en een flinke dosis karakter lijkt dit de perfecte mix om de serie nieuw leven in te blazen. En ik kan niet wachten." Hieronder is nog eens een eerder verschenen trailer te zien.