Black Friday-aanbiedingen Nintendo zijn begonnen
Gamer.nl
Nieuws

Black Friday-aanbiedingen Nintendo zijn begonnen

Korting op games, hardware en merchandise

Nintendo heeft de Black Friday-aanbiedingen online gezet in zijn online winkels

De sale ging vanmiddag live in de Nintendo eShop en de My Nintendo Store. Verschillende games, hardware, merchandise en abonnementsdiensten worden met flinke korting aangeboden. Zo betaalt men tijdelijk 48,99 euro voor The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, terwijl EA Sports FC 25 en Super Mario Odyssey respectievelijk 29,99 euro en 39,99 euro kosten. Ook Red Dead Redemption is afgeprijsd: in plaats van 49,99 euro kost de game, inclusief de Undead Nightmare-uitbreiding, tijdelijk 29,99 euro.

Op het gebied van hardware zijn verschillende bundels afgeprijsd in de My Nintendo Store. Zo kost het Oled-model met een digitaal exemplaar van Super Mario Bros. Wonder 349,99 euro, het reguliere model met de digitale versie van Nintendo Switch Sports 299,99 euro en een Switch Lite met een voorgeïnstalleerde versie van Animal Crossing: New Horizons kan aangeschaft worden voor 219,99 euro.

Andere hardware, waaronder de Nintendo 64-controller en ook Lego-sets van Super Mario en Animal Crossing worden met dertig procent korting aangeboden. Voorwaarde voor de Nintendo 64-controller is wel dat men abonnee is van Nintendo Switch Online. Spelers die tachtig euro spenderen aan artikelen in de My Nintendo Store krijgen een gratis Mario-decoratie met Superpaddenstoel cadeau.

Wie voor 1 december een jaarabonnement neemt op Nintendo Switch Online of Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket in de My Nintendo Store, Nintendo eShop of op de officiële Nintendo-website, krijgt een code voor een extra Switch Online-lidmaatschap.

Alle aanbiedingen in de eShop gelden tot en met 1 december, wanneer ze om 23.59 uur weer offline worden gehaald. De kortingen in de My Nintendo Store lopen tot en met 12 januari 2025.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Elden Ring bevat twee nieuwe classes
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Elden Ring bevat twee nieuwe classes

Ook kunnen spelers nieuwe looks voor Torrent kiezen

Elden Ring: Tarnished Edition, de Nintendo Switch 2-versie van de geprezen openwereldgame, bevat twee nieuwe classes voor spelers om uit te kiezen.

Toen de Switch 2-versie van de game vorige maand werd onthuld, bleek al dat de game "meer" content zou bevatten - waaronder nieuwe customisatieopties voor Torrent en nieuwe uitrusting. Famitsu meldt nu dat onder de nieuwe content ook twee nieuwe classes vallen (via Eurogamer).

Het gaat om 'Knight of Ides' en 'Heavy Knight' - al zijn deze namen wel letterlijk uit het Japans vertaald, dus is het niet duidelijk hoe ze precies in het Westen gaan heten. Ook is onduidelijk wat de statistieken van deze personages betreffen. In Famitsu werden er ook meer details gegeven over de andere nieuwe content. Zo zijn er drie nieuwe looks voor Torrent, vier nieuwe uitrustingen, nieuwe wapens en gevechtsstijlen. Het was al bekend dat de content ook via dlc naar de andere platformversies van Elden Ring komt.

Afgelopen maand werd aangekondigd dat er wereldwijd dertig miljoen exemplaren van Elden Ring zijn verkocht. Elden Ring kwam in februari 2022 uit op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc (via Steam). In 2024 verscheen daarnaast betaalde uitbreiding Shadow of the Erdtree. De game pakt het soulslike genre waar Fromsoftware bekend om staat en plaatst dit binnen een open spelwereld.

Op 30 mei staat Elden Ring Nightreign voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc op de planning. Het gaat om een co-op-spin-off die zich afspeelt in een andere versie van de spelwereld uit Elden Ring.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige PlayStation-topman begrijpt prijsstijgingen voor games
Gamer.nl
Nieuws

Voormalige PlayStation-topman begrijpt prijsstijgingen voor games

Mogelijke oplossingen zijn remakes, liveservicegames, kleinere teams en het gebruik van AI

Voormalige PlayStation-topman Shuhei Yoshida heeft zijn begrip uitgesproken voor de stijgende prijzen van computerspellen.

Toen de Nintendo Switch 2 uit de doeken werd gedaan, bleek dat de fysieke versie van Mario Kart World 80 dollar in de Verenigde Staten en 90 euro in Europa gaat kosten. Ook Xbox kondigde onlangs aan dat sommige first-party-games later dit jaar 80 dollar - en dus mogelijk 90 euro - gaan kosten. Hoewel nog niet bevestigd, vermoeden veel fans dat Grand Theft Auto 6 wanneer de game volgend jaar uitkomt ook een verkoopprijs krijgt die hoger ligt dan gebruikelijk.

Yoshida werd door PlayStation Inside gevraagd naar zijn mening over de prijsstijging van games. "Ik denk dat het vroeg of laat toch wel had gebeurd. Misschien niet met Nintendo als koploper, maar uiteindelijk had de prijsstijging toch wel plaatsgevonden. We leven in tijden van groot contrast, waarbij inflatie echt bestaat en significant is. Mensen verwachten tegelijkertijd games die ambitieuzer dan ooit zijn, en daardoor duur zijn om te ontwikkelen."

Wat Yoshida betreft ligt de kern van het probleem in productiekosten, al denkt hij dat de toenemende populariteit van remakes en remasters wel een oplossing is voor de industrie om verschillende soorten games voor verschillende prijzen aan te blijven bieden. Ook abonnementen en liveservicegames kunnen deels de kosten van de ontwikkeling van AAA-games dekken.

"Hoe dan ook moet er een balans gevonden worden tussen productiekosten en gameprijzen. Grand Theft Auto 6 gaat een interessante kwestie worden, maar kijk bijvoorbeeld eens naar Clair Obscur: Expedition 33. Die game ziet er visueel fenomenaal uit, ook al bestaat het ontwikkelteam maar uit zo'n dertig mensen. Dit is een van de toekomstige oplossingen. Je kunt geweldige games maken met kleinere teams en budgetten, zonder dat je in hoeft te leveren op de kwaliteit."

Een andere manier om kosten binnen de perken te houden is het gebruik van kunstmatige intelligentie tijdens gameontwikkeling. Yoshida waarschuwt daarbij wel dat AI als gereedschap ingezet moet worden, en niet als een soort oplossing voor alles. "AI wordt een erg belangrijke gereedschap als ontwikkelaars leren hoe ze de positieve aspecten ervan kunnen inzetten. Dit zien we vandaag de dag al. Het kan een simpele voortzetting worden van wat we altijd al hebben gezien binnen gameontwikkeling, want AI wordt al ingezet sinds games bestaan. Ontwikkelaars moeten deze nieuwe, generatieve gereedschappen de meester zien te maken. Het is een kwestie van tijd, zolang we menselijke artiesten in het hart van het project behouden."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!