Digitale Switch-aankopen leveren vanaf 25 maart geen gouden punten meer op
PU.nl
Nieuws

Digitale Switch-aankopen leveren vanaf 25 maart geen gouden punten meer op

Ook fysieke Switch-games die vanaf die datum uitkomen geven geen gouden punten meer

Vanaf 25 maart krijgen mensen die digitale games voor de Nintendo Switch kopen geen gouden punten meer om in te wisselen.

Dat heeft het bedrijf vandaag aangekondigd via zijn website en via social media. Nintendo heeft echter niet gemeld waarom het de actie stopzet. De communicatie heeft veel negatieve reacties bij consumenten op social media veroorzaakt.

Door digitale Switch-games te kopen of fysieke Switch-games te registreren, ontvangen spelers nu nog gouden punten, die kunnen worden gebruikt om korting te krijgen op de aankoop van een volgende digitale game uit de Switch eShop of via de Nintendo Shop. De mogelijkheid om gouden punten te verdienen met de aankoop van digitale games verdwijnt dus op 25 maart.

Fysieke games kunnen nog wel gouden punten opleveren bij registratie, zolang de game maar binnen twee jaar na release wordt geregistreerd en het spel ergens voor 25 maart officieel uit is gekomen. Gezien die laatste regel is het duidelijk dat voor nieuwe Switch-releases vanaf 25 maart geen gouden punten meer gegeven zullen worden.

Tot slot is het belangrijk om te weten dat gouden punten die voor de deadline zijn verdiend nog gewoon opgemaakt kunnen worden. Gouden punten komen wel standaard een jaar na het verkrijgen ervan te vervallen.

Zoals gezegd is het op moment van schrijven niet bekend waarom de actie met de gouden punten wordt stopgezet. Wellicht heeft het te maken met de komst van de Nintendo Switch 2 later dit jaar, al is er vooralsnog geen soortgelijke actie voor dat systeem aangekondigd. Het is extra opvallend omdat er op dit moment nog een Play On-campagne van Nintendo loopt waarbij onder andere gouden punten kunnen worden vrijgespeeld.

Overigens heeft Nintendo ook naar buiten gecommuniceerd dat de Switch Game Vouchers niet zullen werken met Switch 2-games. Dit programma werd in 2019 gestart en laat mensen twee Switch-games kopen voor een gezamenlijke lagere prijs dan wanneer ze zonder de vouchers zouden worden gekocht. Ook hierbij is het niet duidelijk of er een vervangende actie voor de Switch 2 zal komen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!