'Halo en Flight Simulator komen naar Switch 2 en PS5'
PU.nl
Nieuws

'Halo en Flight Simulator komen naar Switch 2 en PS5'

Ook de Final Fantasy 7 Remake-games zouden naar Switch 2 (en Xbox) komen

Een betrouwbare insider laat weten dat zowel Halo: The Master Chief Collection als Microsoft Flight Simulator dit jaar naar de nog onaangekondigde Nintendo Switch 2 en PlayStation 5 komen.

Dat laat NateTheHate weten in zijn podcast. Hij claimt te hebben gehoord dat Microsoft een "grote supporter" van de Switch 2 wordt en dat het bedrijf ook meer games naar de PS5 wil brengen. Vooral de komst van Halo naar Switch 2 en PS5 zou opvallend zijn, omdat hoofdpersonage Master Chief het boegbeeld van Xbox is.

NateTheHate claimt daarnaast dat Microsoft diverse games die nu al op Switch verkrijgbaar zijn zal patchen voor de Switch 2 om zo 4K-ondersteuning te bieden. Hij laat daarnaast weten dat hij "niet verrast zou zijn als Hi-Fi Rush en Sea of Thieves naar Switch 2 komen". Beide games zijn al wel op PS5 verkrijgbaar.

De bovenstaande geruchten zijn op moment van schrijven nog niet bevestigd, maar Microsoft brengt steeds meer van zijn games naar andere consoles. Vorig jaar kwamen bijvoorbeeld voormalige Xbox-exclusives Pentiment, Sea of Thieves, Hi-Fi Rush en Grounded naar andere platforms, en franchises als Call of Duty en Minecraft blijven ook op meerdere systemen uitkomen. Daarbij zijn games als The Outer Worlds 2, Indiana Jones and the Great Circle en Doom: The Dark Ages ook bevestigd voor PS5.

NateTheHate claimt in zijn podcast ook dat Square Enix Final Fantasy 7 Remake en Rebirth naar Switch 2 en Xbox Series-consoles brengt. Dit jaar zou Remake verschijnen op de platforms, terwijl Rebirth voor 2026 bewaard zou worden. Square Enix liet eerder al weten de focus te verleggen op multiplatformreleases, en eind vorig jaar gaf het bedrijf aan dat Final Fantasy-games niet exclusief op één console uit kunnen blijven komen.

Tot slot speculeert de insider dat de remake van The Elder Scrolls 4: Oblivion waar geruchten over gaan ook op meerdere platforms beschikbaar komt. Hij geeft echter niet aan dat hij dit specifiek van bronnen heeft gehoord. Het bestaan van de Oblivion-remake is vooralsnog niet officeel bevestigd.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!