Interactieve documentaire Tetris Forever brengt veertig jaar Tetris samen
Gamer.nl
Nieuws

Interactieve documentaire Tetris Forever brengt veertig jaar Tetris samen

Lekker blokken

Ontwikkelaar Digital Eclipse heeft Tetris Forever aangekondigd, waarin veertig jaar Tetris wordt gevierd en samengevat.

Digital Eclipse staat bekend om zijn interactieve documentaires en verzamelingen van oudere games, zoals Atari 50 en Llamasoft: The Jeff Minter Story. Nu brengt de studio het verhaal achter Tetris, de iconische blokkenpuzzelgame die ruim veertig jaar oud is.

In Tetris Forever zijn meer dan vijftien verschillende, klassieke Tetris-games te spelen. Ook wordt er een blik geworpen op de geschiedenis van de serie. Ook bevat het pakket een uur aan documentaires over de vriendschap tussen Tetris-maker Alexey Pajitnov en oprichter van The Tetris Company Henk Rogers.

Tot slot bevat de game een nieuwe modus, Tetris Time Warp. Hierin krijgen vier spelers telkens Tetris-games uit verschillende tijdperken voor hun kiezen.

Een releasedatum voor Tetris Forever is niet bekendgemaakt, maar de collectie zou nog dit jaar moeten verschijnen. De game staat gepland voor Nintendo Switch, PlayStation 5 en 4, Xbox Series X|S en One, en pc.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuw Sephiroth-ontwerp hint mogelijk naar derde Final Fantasy 7 Remake-deel
Gamer.nl
Nieuws

Nieuw Sephiroth-ontwerp hint mogelijk naar derde Final Fantasy 7 Remake-deel

Het nieuwe ontwerp is op een Magic: The Gathering-kaart te zien

Op een Magic-speelkaart staat een opmerkelijk nieuw design van Final Fantasy 7-personage Sephiroth. Fans vermoeden dat dit een voorbode is voor het slotstuk in de Final Fantasy 7 Remake-trilogie.

In verband met een samenwerking tussen Magic: The Gathering en Square Enix komen er speelkaarten gebaseerd op Final Fantasy-personages uit. Er zijn ook meerdere kaarten waarop Sephiroth wordt afgebeeld. Een aantal van deze kaarten zijn geïllustreerd door Tetsuya Nomura, die heeft gewerkt aan de oorspronkelijke game en de creative director van de remakes is.

Eén van de kaarten toont Safer Sephiroth, een baas die aan het einde van de oorspronkelijke game voorkomt. Op de kaart oogt hij echter anders dan in de game. Nomura op social media: "Er is een reden dat het ontwerp van Safer Sephiroth op de kaart anders is dan in de game, maar daar kan ik helaas niet meer informatie over delen." Fans vermoeden dan ook dat het wel eens een voorbode kan zijn voor zijn uiterlijk in de derde Final Fantasy 7 Remake-game.

De remake van de rpg-klassieker Final Fantasy 7 wordt in drie delen uitgebracht. Final Fantasy 7 Remake en Final Fantasy 7 Rebirth zijn al uit, en het slotstuk in de trilogie is op dit moment in ontwikkeling. Eind vorig jaar bleek dat het verhaal voor het derde deel is geschreven.

Afgelopen november liet Square Enix weten dat in de derde game de Highwind - een luchtschip - zal voorkomen waarmee de spelwereld verkend kan worden. De makers hebben laten weten niet 'vals te spelen' en dat het de bedoeling is dat spelers geheel vrij worden gelaten bij het gebruik van dit schip.

Het is op dit moment nog niet bekend wanneer de derde Final Fantasy 7 Remake-game moet verschijnen - er is nog niets getoond van het spel. Wel overweegt Square Enix om de game op Unreal Engine 5 in plaats van Unreal Engine 4 te laten lopen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Grand Theft Auto 6-uitstel heeft impact op alle gamebedrijven'
Gamer.nl
Nieuws

'Grand Theft Auto 6-uitstel heeft impact op alle gamebedrijven'

'Het is een gigantisch spel van 4D-schaken dat in de gehele game-industrie wordt gespeeld'

Het pas aangekondigde uitstel van Grand Theft Auto 6 van aankomend najaar naar mei volgend jaar heeft impact op alle gamebedrijven, zo heeft Bloomberg-journalist Jason Schreier geschreven.

Begin deze maand werd aangekondigd dat Grand Theft Auto 6 niet meer aankomend najaar uitkomt, maar op 26 mei 2026. In het Bloomberg-artikel van Jason Schreier schetst de journalist een beeld van de mogelijke obstakels die dit uitstel voor gamebedrijven oplevert.

Hoewel sommige bedrijven tevreden lijken met het uitstel - zo brengt Electronic Arts de nieuwe Battlefield voor april 2026 uit en kunnen games als Marathon en Ghost of Yotei dit jaar zonder problemen uitkomen - levert het uitstel bij andere uitgevers en ontwikkelaars juist weer stress op.

Zo heeft een ontwikkelaar van een grote multiplayergame aan Schreier verteld dat ze hun game voorheen van aankomend najaar naar het voorjaar van 2026 hebben uitgesteld. Dit werd mede gedaan omdat de game meer ontwikkeltijd nodig had, maar ook om uit het vaarwater van Grand Theft Auto 6 te blijven. "Het zou erg duur zijn om hun game wederom uit te stellen, maar tegelijk met GTA 6 uitkomen kan catastrofaal zijn. Maar wat als ze hun game weer uitstellen, en GTA 6 ook weer wordt uitgesteld?"

Andere ontwikkelaars hebben aan Schreier gemeld dat ze hun game voor het najaar van 2026 gepland hebben staan, en dat ze bidden dat Rockstar GTA 6 niet weer uitstelt. Sommige bedrijven hopen er juist wel op, zodat ze een excuus hebben om hun game pas in 2027 uit te brengen en zo meer tijd hebben voor de ontwikkeling. "Het is een gigantisch spel van 4D-schaken dat in de gehele game-industrie wordt gespeeld."

Het artikel van Schreier onderstreept alleen maar de column van ondergetekende die kort na het uitstel online kwam op PU, waarin we meldden dat de game-industrie te afhankelijk is van GTA 6. "In een industrie waarin men maanden, soms jaren vooruit moet plannen, zullen veel uitgevers na de aankondiging van de GTA 6-releasedatum toch weer met de handen in het haar zitten", zo schreven we.

Overigens bracht Rockstar Games kort na de aankondiging van het uitstel een nieuwe trailer uit van Grand Theft Auto 6. Die kan hier bekeken worden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!