Miyamoto: 'Grote uitdaging om Zelda-film te maken die fans niet teleurstelt'
PU.nl
Nieuws

Miyamoto: 'Grote uitdaging om Zelda-film te maken die fans niet teleurstelt'

'Films zijn net als games: je moet er lang aan werken tot je iets krijgt waar je tevreden mee bent'

Shigeru Miyamoto, de geestelijk vader van de The Legend of Zelda-reeks, heeft toegegeven dat het een grote uitdaging is om met de aangekondigde Zelda-verfilming aan de verwachtingen van fans te voldoen.

Dat meldde hij in een gesprek met investeerders (via Eurogamer) naar aanleiding van de onlangs gepubliceerde kwartaalcijfers van het bedrijf. Hij werd gevraagd naar de risico's van franchises uitbreiden naar media buiten games.

"Wat de live-action film gebaseerd op The Legend of Zelda betreft, weet ik dat we een extreem groot obstakel moeten overkomen om een film te produceren die fans wereldwijd niet teleur zal stellen. Met die uitdaging in het achterhoofd praat ik al zo'n tien jaar met Avi Arad over dit project."

Eerder deze week werd aangekondigd dat Nintendo samen met producent Arad - vooral bekend van de Spider-Man-films - werkt aan een Zelda-film. Sony Pictures distribueert de film wereldwijd en The Maze Runner-regisseur Wes Ball neemt de regie op zich.

"Films zijn net als games: je moet er lang aan werken tot je iets krijgt waar je tevreden mee bent", zo vervolgde Miyamoto. "Daarom hebben films sponsoren nodig die zich volledig kunnen inzetten om de film af te krijgen. Nintendo is voor de productie van onze films zelf sponsor. We hebben een groep mensen samengesteld die zich toewijden aan de productie tot we met iets komen waar we ons zeker over voelen."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Enhanced Edition' van Stalker: Legends of the Zone Trilogy op komst
PU.nl
Nieuws

'Enhanced Edition' van Stalker: Legends of the Zone Trilogy op komst

Vanaf 20 mei verkrijgbaar voor PS5, Xbox Series-consoles en pc

GSC Game World komt met een zogeheten 'Enhanced Edition' van het vorig jaar uitgekomen Stalker: Legends of the Zone Trilogy.

Het gaat om remasters van de drie games in de collectie voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. In de op 20 mei uitkomende Enhanced Edition krijgen de aanwezige games betere belichtingen en reflecties, opgeschaalde texctures en een mooiere lucht en water. Ook de filmpjes zien er beter uit. Daarbij kan men zowel op pc als consoles mods gebruiken.

Verder kunnen PS5-, PS5 Pro- en Series X-spelers kiezen tussen Quality- (4K en 30 fps), Balanced- (opgeschaalde 4K en 40 fps), Performance- (opgeschaalde 4K en 50 fps) en Ultra Performance-modi (opgeschaalde 2K en 120 fps). Consolespelers kunnen ook muis en toetsenbord gebruiken en de pc-versie is geschikt gemaakt voor Steam Deck.

Mensen die de oorspronkelijke versie van Legens of the Zone al hebben aangeschaft ontvangen alle verbeteringen van de Enhanced Edition gratis. Op pc kunnen de oorspronkelijke versies van de games samen met de verbeteringen aangeschaft worden.

Stalker: Legends of the Zone Trilogy kwam in maart 2024 uit op PlayStation en Xbox (en later in het jaar ook op Switch), en bevat Stalker: Shadow of Chernobyl, Stalker: Clear Sky en Stalker: Call of Pripyat - oftewel alle Stalker-games behalve het eind vorig jaar verschenen Heart of Chornobyl. De Stalker-games brengen spelers naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Reclame-abonnement van Netflix wordt steeds populairder
PU.nl
Nieuws

Reclame-abonnement van Netflix wordt steeds populairder

Wereldwijd zijn er inmiddels 94 miljoen abonnees

Het Netflix-abonnement waarbij mensen voor een iets lagere prijs advertenties te zien krijgen, blijkt steeds populairder te worden. Er zijn wereldwijd inmiddels 94 miljoen abonnees van dit specifieke abonnement.

Dat is een verdubbeling ten opzichte van een jaar geleden, toen er nog zo'n 40 miljoen abonnees van het reclame-abonnement waren. Afgelopen november stond de teller al op 70 miljoen abonnees.

Netflix laat dan ook weten aan nieuwe reclamesoorten te werken. Zo moeten er bijvoorbeeld halverwege een film of serie interactieve reclames getoond worden, en kunnen er ook advertenties worden getoond wanneer een programma wordt gepauzeerd. Deze nieuwe reclametypes moeten uiterlijk eind volgend jaar uitgerold worden.

In Nederland en België is op moment van schrijven nog geen Netflix-abonnement met reclames beschikbaar, maar gezien de groeiende populariteit lijkt het een kwestie van tijd voordat het ook hier beschikbaar komt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!