Nintendo onthult wekker die reageert op bewegingen
PU.nl
Nieuws

Nintendo onthult wekker die reageert op bewegingen

Wakker worden!

Nintendo heeft een nieuw stukje hardware aangekondigd: een wekker die op je bewegingen reageert.

De wekker heet Nintendo Sound Clock: Alarmo en kan je 's ochtends wakker maken met geluiden uit allerlei verschillende Nintendo-games. Je kunt uit 35 scènes kiezen die zijn geïnspireerd door vijf Nintendo-titels: Super Mario Odyssey, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Splatoon 3, Pikmin 4 en Ring Fit Adventure.

's Avonds zet je je wekken, en 's ochtends word je gewekt met geluiden en muziek uit de scène die je hebt gekozen. Zo kun je wakker worden met geluiden uit het Mushroom Kingdom met Mario en zijn vrienden, de dag beginnen met Link en Zelda of opstaan met de Inklings uit Splatoon.

Alarmo heeft daarnaast motion sensor-technologie, waardoor het apparaat kan reageren op je bewegingen. Zo kun je de snooze aanzetten met een beweging en de wekker stoppen door gewoon op te staan.

Daarnaast houdt de wekker ook allerlei gegevens over je slaap bij, zodat je kunt zien hoeveel je beweegt in je slaap. Ook kun je 's avonds rustgevende geluiden aanzetten om bij in slaap te vallen.

Als je je Nintendo-account aan de wekker linkt, kun je op een later moment ook nog scènes uit Mario Kart 8 Deluxe en Animal Crossing: New Horizons downloaden. Deze komen op een later moment als gratis updates beschikbaar.

De Nintendo Sound Clock: Alarmo moet ergens begin 2025 uitkomen. Nintendo Switch Online-leden kunnen hem al eerder kopen als een exclusieve tijdelijke deal via My Nintendo Store vanaf later deze week. Een prijs voor Europa is op dit moment nog niet bekend, maar in Amerika zal de wekken 99,99 dollar kosten.

Nintendo heeft een uitgebreide video gedeeld, waarin wordt uitgelegd hoe Alarmo precies werkt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!