PlatinumGames verwijdert superheldengame Project GG van website
Gamer.nl
Nieuws

PlatinumGames verwijdert superheldengame Project GG van website

De game was een idee van de inmiddels vertrokken Hideki Kamiya

Superheldengame Project GG en een hoop andere titels zijn verdwenen van de website van ontwikkelaar PlatinumGames.

Fans ontdekten afgelopen weekend dat PlatinumGames zijn gamespagina op de eigen website heeft geüpdatet. Van de 22 spellen die vermeld stonden op de pagina, zijn er nu nog maar negen over. Het gaat om games die nog steeds speelbaar zijn zoals Mad World en Sol Cresta, maar ook om titels die al geannuleerd zijn zoals Babylon’s Fall en World of Demons. Ook het niet verschenen Project GG heeft geen eigen pagina meer, maar de link ernaar toe gaat nu naar de homepage van PlatinumGames.

De beslissing van de ontwikkelaar leidt tot speculatie en kritiek onder fans en out-medewerkers. Men vermoedt dat de game stilzwijgend geschrapt is na het vertrek van voormalig vicepresident en Bayonetta-bedenker Hideki Kamiya. Hij maakte in oktober 2023 bekend te vertrekken bij de studio die zelf mede heeft opgericht. Project GG zou onderdeel zijn geweest van Kamiya’s officieuze superheldentrilogie, waar ook Viewtiful Joe en The Wonderful 101 onder vallen. De actuele staat van het project binnen PlatinumGames is onbekend.

Voormalig PlatinumGames-producer Jean Pierre Kellams uitte afgelopen zaterdag op X kritiek op de verwijderingen. Hij vindt dat het bedrijf zijn eigen geschiedenis uitwist door geen melding meer te maken van de spellen. “Als iemand die trots is aan die games gewerkt te hebben, voel ik me diep beledigd”, aldus Kellams.

Kamiya zelf sprak in december nog met VGC over Project GG en de geannuleerde Xbox-exclusive Scalebound. Hij zei niets over de staat van het spel, maar gaf toe het erg jammer te vinden dat hij het spel niet af heeft kunnen maken. “Het is jammer, net als bij Scalebound”, zei Kamiya. “Ik geloof dat Scalebound een heel leuk spel zou zijn geweest als het was uitgebracht, en hetzelfde geldt voor Project GG.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld
Gamer.nl
Nieuws

De geschiedenis van de Sonic-racegames in beeld

Sega heeft een video uitgebracht waarin de geschiedenis van de Sonic-kartracers in beeld wordt gebracht. Daarnaast worden er nieuwe beelden van het aankomende Sonic Racing Crossworlds getoond.

In 'The History of Sonic Racing' geeft YouTuber Sam's Procrastination Station namens Sega een geschiedenislesje in de diverse Sonic-racegames, met onder andere Sonic R en Sonic Riders. Verderop in de video staat gameplay van het aankomende Sonic Racing Crossworlds centraal, en zijn er diverse tracks te zien, waaronder parcoursen gebaseerd op Windmill Isle en Cool Edge (uit Sonic Unleashed), White Cave (uit Sonic Riders) en Starlight Carnival (uit Sonic Colors).

Sonic Racing Crossworlds werd afgelopen december tijdens The Game Awards aangekondigd. In de game kunnen spelers met hun karts en hooverboards tijdens het racen in verschillende dimensies verzeild raken via zogeheten Travel Rings.

Sonic Racing Crossworlds komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch, Steam en Epic Games Store. Een releasedatum is nog niet bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback
Gamer.nl
Nieuws

De Switch 2 Joy-Cons maken minder geluid bij force feedback

Minder herrie, dezelfde intensiteit

De HD Rumble in de Joy-Cons van de Nintendo Switch 2 maakt blijkbaar minder geluid dan de Joy-Cons van de eerste Switch.

Dat meldt Nintendo op zijn website (via VGC). Op een pagina over backward compatibility voor Switch-games op Switch 2 worden diverse first-party games genoemd die op Switch werken, maar de oorspronkelijke controllers nodig hebben of anders werken met Switch 2-controllers.

Bij 1-2-Switch wordt gemeld dat ook de Joy-Cons voor de Switch 2 gebruikt kunnen worden om de game te spelen. Daarbij wordt wel gemeld dat het spel mogelijk moeilijker kan zijn, omdat de HD Rumble in de controller minder geluid maakt. Dat geluid werd bij sommige minigames in 1-2-Switch juist gebruikt.

"De volume van de force feedback-vibraties in de Joy-Con 2-controllers is verlaagd ten opzichte van de Switch Joy-Con-controllers", zo oppert Nintendo. "Daardoor kan het moeilijker zijn om de verborgen Joy-Con 2 te vinden wanneer de minigame Joy-Con Hide & Seek wordt gespeeld." In dit spel moeten spelers de controller verstoppen en moeten anderen de controller zien te vinden door naar het geluid die de HD Rumble maakt te luisteren.

Zover bekend zal deze vermindering van geluid geen invloed hebben op de intensiteit van de force feedback van de Joy-Con 2-controllers. Het is wel goed nieuws voor mensen die de Joy-Cons van de eerste Switch teveel geluid vonden maken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!