Transitie naar volgende Nintendo-console moet 'soepel' verlopen via accountsysteem
Gamer.nl
Nieuws

Transitie naar volgende Nintendo-console moet 'soepel' verlopen via accountsysteem

Er zijn al meer dan 290 miljoen bestaande Nintendo Accounts

Nintendo heeft laten weten dat het een "soepele transitie" voor ogen heeft voor Switch-eigenaren die de volgende console van het bedrijf aanschaffen. Het bedrijf zet hier Nintendo Accounts voor in.

Dat heeft Nintendo-directeur Shuntaro Furukawa gemeld in een gesprek met investeerders. De op moment van schrijven alleen in het Japans gepubliceerde quotes zijn op gameforum ResetEra vertaald met Deepl, waardoor bepaalde nuances verloren kunnen zijn gegaan.

Een investeerder meldde aan Furukawa dat het vervelend zou zijn als software van de Switch niet overgeheveld kan worden naar de nieuwe console - oftewel als er geen backward compatibility aanwezig is. Daarop meldde de directeur het volgende: "We overwegen altijd verschillende aspecten als het aankomt op de specificaties van toekomstige hardware. Switch-software wordt in verschillende formaten verkocht - zoals fysieke software die in de winkels gekocht kan worden, software die zowel fysiek als digitaal uitkomt, en software die alleen gedownload kan worden. Veel consumenten spelen software die alleen gedownload kan worden op Switch en de digitale verkoop neemt toe ten opzichte van voorgaande consoles. We blijven unieke game-ervaringen bieden via de hardware en software op een gameconsole."

Vervolgens haalt Furukawa specifiek Nintendo Accounts aan. "Bij vorige transities tussen consoles was hardware onze enige manier om een connectie te krijgen met onze klanten en moesten we deze relaties opnieuw opbouwen wanneer we nieuwe hardware uitbrachten. Maar met de Nintendo Switch hebben onze klanten een Nintendo Account. Deze zijn aangemaakt door mensen die van onze consoles of onze mobiele apps gebruikmaken, en er zijn nu meer dan 290 miljoen leden. We willen de transitie van de Switch naar de volgende consolegeneratie soepel laten verlopen door Nintendo Accounts te gebruiken."

Daarmee bevestigt Furukawa niet dat de volgende console backward compatible is met de Switch, maar hij ziet wel het belang in van het zo min mogelijk 'verstoren' van de relatie tussen het bedrijf en de consument, dus de opmerking is in die zin hoopvol.

Overigens werd Furukawa ook gevraagd over de levenscyclus van de Nintendo Switch, die inmiddels al meer dan zes jaar uit is. Onlangs werd een Nintendo Direct uitgezonden waarin Switch-games voor later dit jaar en zelfs volgend jaar werden onthuld. Furukawa geeft toe dat dit komt door het grote succes van de Switch, waar inmiddels meer dan 120 miljoen exemplaren van zijn verkocht. Hij noemt dit dan ook "onbekend terrein" voor het bedrijf en een kans om veel games te blijven te verkopen. "We blijven dan ook nieuwe games uitbrengen. Naast deze nieuwe games zijn we van plan om extra content voor bestaande titels uit te blijven brengen, zodat consumenten er lang van kunnen genieten."

Er is verder nog geen informatie over de opvolger van de Nintendo Switch onthuld - het is ook niet bekend wanneer Nintendo deze officieel uit de doeken doet.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Deel redacties van gamesites Polygon en Giant Bomb ontslagen
Gamer.nl
Nieuws

Deel redacties van gamesites Polygon en Giant Bomb ontslagen

Ook de gamejournalistiek staat onder druk

Een deel van de redacties van gamesites Polygon en Giant Bomb is deze week ontslagen of vertrokken.

Wat Polygon betreft, is de website overgenomen door het Canadese Valnet - dat ook websites als Game Rant en TheGamer in handen heeft. Daarbij zijn minstens twaalf werknemers van de website ontslagen. Onder meer medeoprichter Chris Plante en redacteuren Michael McWhertor en Nicole Carpenter hebben hun ontslag gekregen. Van minstens twee mensen is bekend dat ze hun baan nog hebben behouden.

Ook bij Giant Bomb zijn er werknemers vertrokken of ontslagen. Eigenaar Fandom claimt dat het om een "strategische reset en herschikking" gaat. Eerder deze week kwam er een nieuwe aflevering van de Giant Bombcast-podcast online waarin de presentatoren de spot dreven met een aantal nieuwe richtlijnen vanuit de eigenaar, waaronder een verbod om te vloeken. Zowel Jeff Grubb als Mike Minotti hebben bevestigd niet meer voor het merk te werken.

Net zoals dat er binnen de gameontwikkeling veel klappen vallen de laatste jaren, treffen de huidige economie en de ontwikkelingen rondom kunstmatige intelligentie ook de wereldwijde gamejournalistiek. Bovenstaande websites zijn recente voorbeelden. Een ander recent voorbeeld is de fusie tussen Gamer.nl en PU.nl - waar de website waar dit bericht op staat uit voort is gekomen - en waar tevens een ontslagronde aan vooraf ging.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Prince of Persia: The Lost Crown meer dan twee miljoen keer gespeeld
Gamer.nl
Nieuws

Prince of Persia: The Lost Crown meer dan twee miljoen keer gespeeld

'De prins is nog maar net begonnen'

Prince of Persia: The Lost Crown is door meer dan twee miljoen mensen gespeeld. Ubisoft hint naar de mogelijkheid dat fans meer Prince of Persia kunnen verwachten.

Dat werd via social media gecommuniceerd. "Ruim meer dan twee miljoen spelers nu. Jullie hebben de legende nieuw leven ingeblazen. De prins is terug, en geloof ons: hij is nog maar net begonnen."

Wat er precies met dat laatste wordt bedoeld wordt niet per se duidelijk gemaakt, maar The Rogue Prince of Persia bevindt zich nog in early access, en er wordt ook altijd nog gewerkt aan een remake van The Sands of Time.

The Lost Crown kwam begin vorig jaar uit - het was het eerste nieuwe deel in de langlopende reeks sinds het in 2010 verschenen The Forgotten Sands. Het betreft een metroidvania in een 2D-setting gebaseerd op de klassieke franchise. Spelers gaan in de game op zoek naar de ontvoerde prins Hassan. Het spel wordt qua gameplay vaak vergeleken met genregenoten als Hollow Knight en de Ori-games.

Bastiaan Vroegop gaf de game een 7,5: "The Lost Crown is een prima metroidvania. Soms piekt de moeilijkheidsgraad onverwachts, wat door het lineaire karakter toch tot wat frustratie kan leiden, maar meestal zorgen de ijzersterke gevechten en het snelle platformwerk ervoor dat dit een hartstikke leuke game is."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!