Twee personages per kart in Mario Kart: Double Dash was bijna niet doorgegaan
PU.nl
Nieuws

Twee personages per kart in Mario Kart: Double Dash was bijna niet doorgegaan

Uiteindelijk wilde Nintendo toch vernieuwen door twee personages in een kart te zetten

Het had niet veel gescheeld of er hadden in Mario Kart: Double Dash geen twee personages in één kart gezeten.

Dat blijkt uit een Nintendo Dream-interview met producenten Shinya Takahashi en Tadashi Sugiuama uit 2003 die onlangs is vertaald door Shmuplations. In de GameCube-game zitten er in elke kart twee personages - één die rijdt en een ander die items draagt en gooit. Spelers kunnen hier continu tussen wisselen.

"Mario Kart is altijd meer een partygame geweest, en daarom dachten we na over wat voor multiplayermechanismen we konden toevoegen als er twee personages in een kart zaten", aldus Takahashi. "We wilden daarbij innoveren, maar niet verpesten wat Mario Kart zo uniek maakt. Dat was een monumentale uitdaging."

Sugiuama: "Met al die verwachtingen probeerden we iets nieuws toe te voegen. Het idee voor twee personages in een kart kwam aan het einde van een lange brainstormsessie. We maakten ons er wel zorgen over, dus we ontwikkelden tegelijkertijd ook een versie van de game met één personage per kart."

Die versie van de game kon het bedrijf volgens Takahashi gebruiken als het concept van twee personages per kart zou mislukken. "Toch wilden onze ontwikkelaars uiteindelijk echt iets nieuws doen, dus voegden we de teams samen om alleen aan de versie met twee personages te werken."

In eerste instantie zou het tweede personage overigens niet achterop zitten, maar als bijrijder ernaast zoals bij motoren. Dat idee werd echter geschrapt omdat het de karts te breed maakte en dat een negatieve invloed had op de races.

Overigens komen er GameCube-games via Nintendo Switch Online op Switch 2 uit. Hoewel de game nog niet is aangekondigd voor deze service, is het dus mogelijk dat Mario Kart: Double Dash uiteindelijk ook op Switch 2 speelbaar wordt. Wanneer de Switch 2 op 5 juni uitkomt, is wel meteen de nieuwe racer Mario Kart World beschikbaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Witcher 3-jubileumstream bevat Geralt-stemacteur
PU.nl
Nieuws

The Witcher 3-jubileumstream bevat Geralt-stemacteur

Wind's howling

Gisteren werd er een speciale livestream uitgezonden om het tienjarige jubileum van The Witcher 3: Wild Hunt te vieren. Daarin kwam onder andere stemacteur Doug Cockle voorbij, die de stem van Geralt of Rivia in de games inspreekt.

De jubileumstream kan hieronder in zijn geheel worden bekeken. Gedurende de stream vertelt Cockle meer over zijn ervaringen met zijn acteerwerk in de games. Daarnaast wordt in de stream gepraat over aankomende nieuwe merchandise, waaronder kleding, en de concerttour met muziek uit de games. Begin dit jaar werd al aangekondigd dat op 9 november het concert plaatsvindt in AFAS Live te Amsterdam.

Gisteren werd er al een trailer van The Witcher 3 uitgebracht om het tienjarige jubileum te vieren. De game verscheen op 19 mei 2015 voor PlayStation 4, Xbox One en pc, en kwam later ook naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en Nintendo Switch. Het wordt gezien als een van de beste openwereld-rpg's ooit, met een uitgebreide, levende spelwereld, interessante personages en plotwendingen en hoofd- en zijmissies die spelers het gevoel geven dat hun acties en keuzes er toe doen.

Ondertussen werkt CD Projekt Red aan het eind vorig jaar onthulde The Witcher 4. De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". De trailer bevestigt dat Ciri de hoofdrol zal spelen, al zal Geralt of Rivia wel een rol hebben in de game. The Witcher 4 wordt een singleplayer openwereld-rpg en is het begin van een nieuwe saga, bestaande uit drie nieuwe games. Het spel komt op zijn vroegst pas in 2027 uit.

Gisteren kwam een artikel van Jacco online waarin hij terugblikt op The Witcher 3. Hij schreef: "In 2015 had ik definitief de bodem van de put bereikt. Vanwege mijn gebrek aan energie was eigenlijk niets leuk of boeiend, en het dagelijks leven bestond daardoor enkel uit grinden voor wat strikt noodzakelijk was. Videogames waren de enige effectieve manier om de gedachten te verzetten, maar weinig titels hielden me langer dan een uur bezig. Totdat The Witcher 3: Wild Hunt voorbij kwam, een game van dusdanige wereldklasse dat ik er tien jaar later nog bijna dagelijks aan denk."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Helldivers 2-update verplaatst het gevecht naar Super Earth
PU.nl
Nieuws

Helldivers 2-update verplaatst het gevecht naar Super Earth

De Illuminate moeten worden tegengehouden

De Heart of Democracy is uitgekomen, waardoor de oorlog nu op Super Earth zelf plaatsvindt.

Onlangs ging Galactic Emergency al van start in Helldivers 2, waarbij de vijandige Illuminate via een zwart gaat Super Earth bereikte en aanviel. Met de nieuwe Hearth of Democracy-update worden Helldivers voor het eerst naar de thuisplaneet gestuurd om daar het gevecht aan te gaan.

"De Illuminate krioelen nu in onze steden, terroriseren inwoners en vernietigen de infrastructuur", zo wordt op PlayStation Blog gemeld. "Het is tijd om de wapens op te pakken en te vechten voor de kostbare funderingen van de democratie. Helldivers, keer terug naar jullie planeet en verdedig wat rechtmatig van ons is." In tegenstelling tot eerdere gebieden in Helldivers 2, betekent de nieuwe update dat spelers nu tussen wolkenkrabbers vechten.

Onlangs bleek overigens dat Helldivers 2-ontwikkelaar Arrowhead Game Studios hun volgende game helemaal zelf bekostigt. Dat wil overigens niet zeggen dat de samenwerking met Sony niet is bevallen: "PlayStation is geweldig. Helldivers zou niet zonder hen bestaan. We staan er voor open om in de toekomst weer met ze samen te werken."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!