Zelda-filmregisseur wil er een live-action Studio Ghibli-film van maken
Gamer.nl
Nieuws

Zelda-filmregisseur wil er een live-action Studio Ghibli-film van maken

Regisseur gebruikt het werk van Hayao Miyazaki ter inspiratie

Wes Ball, de regisseur van de aankomende The Legend of Zelda-film, geeft aan er min of meer een live-action Studio Ghibli-film te van willen maken.

Dat meldt hij aan Entertainment Weekly. "Deze geweldige fantasie-adventurefilm is niet zoals The Lord of the Rings, het is iets dat op zichzelf staat. lk heb altijd gezegd dat ik graag een live-action film van Miyazaki zou willen zien. De verwondering en eigenzinnigheid die hij naar zijn films brengt zou ik graag terugzien."

Met Miyazaki refereert hij naar Hayao Miyazaki, de medeoprichter van de Japanse animatiestudio Studio Ghibli en de regisseur van Spirited Away. Het lijkt er dus op dat Ball de animatiefilms van Ghibli ziet als inspiratiebron.

Ball, die eerder de Maze Runner-films regisseerde, is in ieder geval enthousiast over het feit dat hij de Zelda-film mag regisseren. "Ik ben opgegroeid met Zelda en het is de belangrijkste IP. (...) Dus we werken heel hard aan iets speciaals. We doen dit niet alleen maar omdat we het kunnen doen. We willen er iets speciaals van maken."

Afgelopen november kondigde Nintendo aan dat er een live-action film gebaseerd op The Legend of Zelda gemaakt zou worden. De film wordt geproduceerd door Shigeru Miyamoto, de bedenker van de Zelda-franchise, in samenwerking met Hollywood-producent Avi Arad, de voormalige cco van Marvel Entertainment. De film wordt voor meer dan vijftig procent gefinancierd door Nintendo. De rest van de financiën komt op naam van Sony Pictures Entertainment, dat de film wereldwijd distribueert.

Verdere details over de Zelda-film zijn er niet. De franchise ontstond op de NES met The Legend of Zelda en afgelopen decennia zijn er verschillende uiterst succesvolle delen uitgekomen, zoals de Switch-game The Legend of Zelda: Tears of The Kingdom eerder dit jaar.

Nintendo bracht eerder dit jaar samen met Illumination Entertainment de animatiefilm The Super Mario Bros. Movie uit, gebaseerd op Nintendo-mascotte Super Mario. De film was een groot succes en leverde meer dan 1,3 miljard dollar aan bioscoopopbrengsten op.

Over Zelda en Studio Ghibli gesproken: onlangs bracht een fan een video naar buiten waarin hij Zelda: Ocarina of Time in een animatiejasje vergelijkbaar met Ghibli stak. Bekijk die video hier.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Early access-release van Titan Quest 2 uitgesteld naar de zomer
Gamer.nl
Nieuws

Early access-release van Titan Quest 2 uitgesteld naar de zomer

Had eigenlijk afgelopen winter moeten verschijnen

De early access-versie van Titan Quest 2 op pc komt pas in de loop van aankomende zomer uit.

De early access-versie zou eigenlijk afgelopen winter verschijnen, maar dat is dus niet gebeurd. Volgens uitgever THQ Nordic en ontwikkelaar Grimlore Games is het besluit een reactie op de huidige drukte in het actie-rpg-genre.

Nu zal de game ergens deze zomer op Steam uitkomen, al is er nog geen precieze datum bekend. Na de early access-release volgt op een onbekend moment de volledige release op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Titan Quest 2 wordt net als het origineel een top-down actie-rpg met een setting die draait om Griekse mythologie. Spelers nemen het wederom op tegen legendarische monsters en kunnen dat zowel in singleplayer, coöperatieve multiplayer en PvP online multiplayermodi doen. De game moet een flexibel systeem voor het maken van personages bieden, waarbij spelers twee 'masteries' combineren om tot een klasse uit te komen. Daarbij moet alle verzamelde loot belangrijk zijn, want zelfs de meest simpele wapens kunnen met upgrades essentieel worden.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
We weten nu wat er met Ultimate Spider-Man 2 is gebeurd
Gamer.nl
Nieuws

We weten nu wat er met Ultimate Spider-Man 2 is gebeurd

Je zou kunnen zeggen dat details de wereld ingeslingerd zijn

Er is een (strip)boekje opengedaan over Ultimate Spider-Man 2, dat na de release van Ultimate Spider-Man in 2005 in ontwikkeling was maar uiteindelijk werd geannuleerd. Zo zijn er stukken concept art en details over het verhaal uitgebracht.

De informatie is onder andere afkomstig van Ian Hosfeld, een artiest die bij ontwikkelaar Treyarch aan de Ultimate Spider-Man-games heeft gewerkt. Hij verstrekte de informatie aan de YouTuber spidey santa, die alles in de onderstaande video op een rijtje zet. 

De YouTuber benoemt dat meer ex-Treyarch-medewerkers hem van beeld en details hebben voorzien, maar dat zij anoniem wensen te blijven. Ook zijn er oude concept-beelden afkomstig van oude fora opgesnord, waarvan Hosfeld de authenticiteit heeft bevestigd.

Watch on YouTube

Zo onthult Hosfeld dat de plot van het spel de Death of a Goblin-verhaallijn uit de Ultimate Spider-Man-stripboeken - waar de games op gebaseerd zijn - het raamwerk voor de nieuwe game vormde. 

De video vertelt ons dat de klassieke Spider-Man-schurk Green Goblin een grote rol moest spelen, en net als Venom in het eerste deel speelbaar zou worden. Het doel was om zijn zoon Harry Osborn uit de gevangenis te breken, waarvoor Goblin de hulp in zou schakelen van andere superschurken als Kraven the Hunter.

Venom zou niet terugkeren, maar Wolverine moest de klauwen wel weer kort laten schijnen na een kleine rol in de eerste game. Voor andere bekende Marvel-personages als Daredevil, Nick Fury, Doctor Doom en Shadowcat - ook bekend als Kitty Pride - waren er ook plannen. Shadowcat zou bijvoorbeeld een potentiële romantische partner voor Spider-Man zijn. 

De wereld zou ook wat aanpassingen hebben gekregen na Ultimate Spider-Man uit 2005. Zo zou er een groter gedeelte van de wijk Queens te ontdekken zijn, en zou Brooklyn toegevoegd zijn aan de wereld. Ook werd er gewerkt aan sneeuw-effecten. Die stonden al op de planning voor het eerste deel op de PlayStation 2, Xbox 360 en Nintendo GameCube, maar vanwege de naderende releasedatum werd de sneeuw bewaard voor het vervolg.

De ontwikkelaars waar spidey santa mee sprak kwamen over het algemeen neer op twee redenen voor het annuleren van Ultimate Spider-Man 2. Zo werden tegenvallende verkoopcijfers van het eerste deel genoemd, en had Activision rond dezelfde tijd ook projecten als Call of Duty en Spider-Man 3 in ontwikkeling. Die kregen voorrang.

Ultimate Spider-Man 2 gaan we hoogstwaarschijnlijk nooit zien, maar het webhoofd is nog vaak genoeg te zien in andere games. Ontwikkelaar Insomniac Games heeft inmiddels al drie Spider-Man-games uitgebracht, en de aanname is dat het bedrijf na de aankomende Wolverine-game aan een nieuw deel gaat werken.

De verwachting is dat het bedrijf dit jaar meer van die laatstgenoemde game gaat tonen. Ondergetekende schreef eerder al over hoe Marvel's Wolverine misschien nog wel beter kan worden dan Insomniac's Spider-Man-games.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!