Autobiografie van Doom-ontwikkelaar John Romero wordt twee keer verfilmd
Gamer.nl
Nieuws

Autobiografie van Doom-ontwikkelaar John Romero wordt twee keer verfilmd

Er wordt zowel aan een documentaire als aan een gedramatiseerde verfilming gewerkt

De autobiografie van John Romero, de ontwerper en ontwikkelaar van invloedrijke shooters zoals Doom, wordt tweemaal verfilmd.

Dat meldt Deadline. Producent Naomi Harvey van Golden Possum Productions werkt aan twee verfilmingen van de vorig jaar verschenen autobiografie Doom Guy: Life in First Person. Regisseur Rob McCallum maakt een documentaire, terwijl er ook een gedramatiseerde versie van het boek moet veerschijnen.

Romero geeft aan dat Harvey en McCallum de perfecte mensen zijn om mee in zee te gaan. Harvey noemt het verhaal van Romero "een triomf over trauma, gevuld met compassie en inspiratie".

Doom Guy: Life in First Person behandelt niet alleen Romero's carrière in de game-industrie, maar ook zijn jeugd. Zo wordt er geschreven over Romero's vader met een alcoholverslaving en racistische opa, alsmede zijn oma die een bordeel in Mexico runde.

Romero was een van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van Doom, een van de meest invloedrijke shooters ooit gemaakt. Ook had hij belangrijke rollen in de ontwikkeling van games als Wolfenstein en Quake. In 1996 vertrok hij bij id Software en richtte hij Ion Storm op, waarmee hij het gehekelde Daikatana afleverde. De afgelopen jaren bracht hij Sigil en Sigil 2 uit, onofficiële nieuwe Doom-hoofdstukken. Op de Game Developers Conference vorig jaar ontving Romero een 'Lifetime Achievement Award' voor zijn oeuvre.

Over Doom gesproken: volgens recente geruchten wordt tijdens de Xbox Games Showcase op 10 juni een nieuw deel onthuld, genaamd Doom: The Dark Ages. De game zou een Middeleeuwse setting hebben. Ondanks dat id Software inmiddels van Microsoft is, zou de game niet alleen op Xbox Series-consoles en pc, maar ook op PlayStation 5 verschijnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo kan GameChat-gesprekken op Switch 2 opnemen en controleren
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo kan GameChat-gesprekken op Switch 2 opnemen en controleren

Gesprekken op Xbox en PlayStation worden ook gecontroleerd

Nintendo kan audio- en videogesprekken die op de Switch 2 via GameChat worden gehouden opnemen, beluisteren en bekijken.

Het bedrijf heeft onlangs zijn privacybeleid aangepast - waar Nintendo Account-eigenaren ook melding van hebben gekregen. Een van de aanpassingen draait om GameChat, de nieuwe feature op de aankomende Switch 2-console waarmee spelers tijdens het gamen kunnen praten via audio en video met elkaar.

In de e-mail over de wijziging in het privacybeleid schrijft Nintendo het volgende: "Sectie 2 (Welke informatie wij verzamelen en verwerken) is bijgewerkt om je te informeren over de aanvullende gegevens die Nintendo kan verzamelen en verwerken als je bepaalde nieuwe Nintendo-accountdiensten gebruikt. Om bijvoorbeeld te waarborgen dat GameChat een veilige, gezinsvriendelijke omgeving biedt, kan Nintendo je telefoonnummer registreren en geluids- en video-opnames met andere gebruikers controleren als er melding van is gemaakt."

Nintendo zou opnames dus alleen gebruiken om te controleren of alles volgens regels verloopt. Dit is niet uniek ten opzichte van concurrerende bedrijven: ook Sony en Microsoft kunnen data uit Xbox- en PlayStation-gesprekken opnemen en controleren.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen zijn in Nederland al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-makers gaan game verder aanpassen vanwege Nintendo-aanklacht
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-makers gaan game verder aanpassen vanwege Nintendo-aanklacht

De aanpassing van Pal Spheres is ook om deze reden doorgevoerd

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair heeft bevestigd dat het de game gaat aanpassen naar aanleiding van de aanklacht van Nintendo en The Pokémon Company.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Palworld-ontwikkelaar Pocketpair voor de rechter slepen. Het spel wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Palworld heeft nu bevestigd dat er diverse veranderingen in de game zijn en worden doorgevoerd om verdere problemen te voorkomen. Het bedrijf bevestigde daarbij dat het voorheen al de precieze werking van Pal Spheres heeft aangepast om dezelfde reden. Voorheen konden spelers deze Pal Spheres gooien om Pals op te roepen, maar sinds eind vorig jaar hoeft men de Spheres alleen vast te houden, waarna de Pal naast de speler verschijnt. Nu is dus bevestigd dat dit vanwege de aanklacht is gedaan.

Deze week moet pach v0.5.5 uitkomen voor de game, waarbij er nog een aanpassing wordt doorgevoerd. Door de lucht zweven wordt vanaf dan met een glider gedaan in plaats van met een Pal. Spelers hebben dan ook een glider nodig in hun inventaris om dit te kunnen doen. "We begrijpen dat dit voor velen een teleurstelling is, net als voor ons, maar we hopen dat onze fans begrijpen dat dergelijke aanpassingen noodzakelijk zijn om verdere storingen aan de ontwikkeling van Palworld te vermijden."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!